FANDOM

Ortros – jedna z mitologicznych ras psów, pochodząca z hodowli dwóch naukowców, Tyfona i Ehidny. Uzyskany drogą sztucznych eksperymentów. którzy stworzyli również inne słodkie domowe pupilki, jak choćby Cerbera lub hydrę. Wraz z Cerberem należy do grupy psów potworów. Psy z tej grupy wyróżniają się zwykle nienaturalną ilością głów oraz gadzimi elementami. Zwykle używane są jako psy obronne, lub jako urocze pupilki, a także wykorzystywane do nielegalnych walk psów. Chodzą słuchy, że używa ich też wojsko i policja.

Budowa edytuj

Dość spory pies, przypominający charta, ale z dwoma głowami i wężowym ogonem. Niekiedy występuje również wężowa grzywa, ale osobniki ją posiadające uznawane są za mieszańce z cerberem i nie są akceptowane przez FCI. Uszy w stanie naturalnym oklapnięte, niekiedy bywają przycinane.

Szata i umaszczenie edytuj

Różne kolory, najczęściej czarny, z czerwonymi detalami lub brązowy. Na ogonie futro przechodzi w łuski.

Utrzymanie edytuj

Pielęgnacja edytuj

Jako, że jest to rasa krótkowłosa, nie wymaga pielęgnacji. Warto czasem rozczesać włosy w jego grzywie (jeśli ją ma). Wężowy ogon nie wymaga specjalnej troski. Psa kąpiemy 0,001 razy w roku. Jako, że jest krótkowłosy, a wężowy ogon jest zmiennocieplny, nie należy wystawiać go na zimno. Najlepiej czuje się w klimacie Hellady, a u nas, w zimę należy zakładać mu ubranko.

Polecany dla edytuj

Pasterzy, trójgłowych olbrzymów, miłośników egzotycznych zwierzątek, ludzi aktywnych lub mieszkających na wsi.

Nie polecany dla edytuj

Dzieci, starszych ludzi (może atakować), osób mało aktywnych lub mieszkających w bloku.

Ciekawostki edytuj

Psy tej rasy głównie pilnowały hodowli bydła Geriona. Jednego z nich zabił Herakles. Poza tym, nie ma o nich żadnych wzmianek. Być może poza tym, że jeden z nich został użyty do stworzenia Chimery i Sfinksa.

Crystal Clear app bug To jest tylko zalążek artykułu o zwierzętach. Jeśli należysz do świata zwierząt – rozbuduj go.