Ortros

Ortros – jedna z mitologicznych ras psów, pochodząca z hodowli dwóch naukowców, Tyfona i Ehidny. Uzyskany drogą sztucznych eksperymentów. którzy stworzyli również inne słodkie domowe pupilki, jak choćby Cerbera lub hydrę. Wraz z Cerberem należy do grupy psów potworów. Psy z tej grupy wyróżniają się zwykle nienaturalną ilością głów oraz gadzimi elementami. Zwykle używane są jako psy obronne, lub jako urocze pupilki, a także wykorzystywane do nielegalnych walk psów. Chodzą słuchy, że używa ich też wojsko i policja.

[edytuj] Budowa

Dość spory pies, przypominający charta, ale z dwoma głowami i wężowym ogonem. Niekiedy występuje również wężowa grzywa, ale osobniki ją posiadające uznawane są za mieszańce z cerberem i nie są akceptowane przez FCI. Uszy w stanie naturalnym oklapnięte, niekiedy bywają przycinane.

[edytuj] Szata i umaszczenie

Różne kolory, najczęściej czarny, z czerwonymi detalami lub brązowy. Na ogonie futro przechodzi w łuski.

[edytuj] Utrzymanie

[edytuj] Pielęgnacja

Jako, że jest to rasa krótkowłosa, nie wymaga pielęgnacji. Warto czasem rozczesać włosy w jego grzywie (jeśli ją ma). Wężowy ogon nie wymaga specjalnej troski. Psa kąpiemy 0,001 razy w roku. Jako, że jest krótkowłosy, a wężowy ogon jest zmiennocieplny, nie należy wystawiać go na zimno. Najlepiej czuje się w klimacie Hellady, a u nas, w zimę należy zakładać mu ubranko.

[edytuj] Polecany dla

Pasterzy, trójgłowych olbrzymów, miłośników egzotycznych zwierzątek, ludzi aktywnych lub mieszkających na wsi.

[edytuj] Nie polecany dla

Dzieci, starszych ludzi (może atakować), osób mało aktywnych lub mieszkających w bloku.

[edytuj] Ciekawostki

Psy tej rasy głównie pilnowały hodowli bydła Geriona. Jednego z nich zabił Herakles. Poza tym, nie ma o nich żadnych wzmianek. Być może poza tym, że jeden z nich został użyty do stworzenia Chimery i Sfinksa.

Crystal Clear app bug To jest tylko zalążek artykułu o zwierzętach. Jeśli należysz do świata zwierząt – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach