Owca w Wielkim Mieście

Owca w Wielkim Mieściekreskówka utrzymana w duchu Monty Pythona. Owca (o imieniu Owca) żyjący w mieście (o nazwie Wielkie Miasto) nie cieszy się popularnością wśród jego mieszkańców. Jest maltretowany przez właścicielkę pudelki, która jest jego miłością. Próbuje go schwytać Tajna Organizacja Militarna, na czele z Generałem Konkretnym, Szeregowym Równoległym oraz Wściekłym Naukowcem. Potrzebują oni Owcy do specjalnego Działa napędzanego Owcą. Co jakiś czas spokój zwierzęcia zakłóca mała Liza Dzierżawa`, która uważa, że Owca to pies. Owca jest też obiektem pożądania Farmera Jana, z farmy którego Owca uciekł do Wielkiego Miasta. Wartkość akcji jest podtrzymywana przez narratora, którym jest Ben Wątek. Każdy odcinek przygód Owcy jest podzielony na trzy części. Pomiędzy każdą z nich możemy zobaczyć bardzo zabawne przerywniki nie związane z fabułą odcinka. Na końcu każdego odcinka mamy okazję posłuchać Gadającego Szweda, który mówi o tym, co go denerwuje (raz, w ramach wyjątku, chorego Szweda zastąpił Gadający Norweg).

[edytuj] Wielkie miasto

Wielkie Miasto – miasto w Polsce, wykorzystywane przy kręceniu rozmaitych seriali (np. Owca w Wielkim Mieście). Zamieszkałe głównie przez samotnych owców i ludzi. Na jego przedmieściach mieszka Farmer Jan, który hoduje owców w stadach. Miasto to patrolowane jest przez Tajną Organizację Militarną. W innych krajach powstaje coraz więcej podobnych miast. Najbardziej znaną zagraniczną odmianą jest angielskie Big City.

[edytuj] Mieszkańcy Wielkiego Miasta:

[edytuj] Owca

Info Główny artykuł: Owca

Baran o imieniu owca należący niegdyś do Farmera Jana, na dzień dzisiejszy będący wolną istotą mieszkającą w Wielkim mieście

[edytuj] Ben Wątek

Kto pisze te bzdury!?

Ben Wątek podczas narracji

Mały Tomuś wpadł do studni?... Oj! Nie ta kartka....

Ben Wątek podczas rozmowy z Owcą

Narrator w Owcy w Wielkim Mieście. Stale współczuje biednemu Owcy, który jest ścigany przez Generała Konkretnego. Jednakowoż zdaje sobie sprawę i ciągle na to narzeka, że zakończenie jest oczywiste, czyli że Owca musi wygrać... Częstokroć zamartwia się cóż to za bzdury musi czytać i kto wymyśla tak głupi tytuły poszczególnych części jak "Sfilcowany kotlet", "Mam problem z moim swetrem"...

Tylko raz wziął czynny udział w odcinku, kiedy Wściekły Naukowiec wsadził go do Działa napędzanego Owcą, gdyż odkrył, że działo ma też otwór do którego można wsadzić narratora.

[edytuj] Farmer Jan

Owce Farmera Jana

Stado Owców hodowanych przez Farmera Jana

Gdzie ten Owca?

Farmer Jan szukając Owcy

Farmer Jan (ang. Farmer of yan, pol. Styczeń Farmera, właściwe Faraon Mery Jan), (urodzony w XX w. w Wielkim Mieście, obecnie mieszkający na jego przedmieściach) – znany na całym świecie ze swojej hodowli owców. Jest także aktorem. Występował w wielu serialach, jednak największym echem odbiła się rola Farmera Jana w Owcy w Wielkim Mieście. Bardzo medialny. Charakterystycznym dla niego ubiorem są długie wiejskie spodnie, długa wiejska koszula, długi wiejski krawat, zbyt duże wiejskie buty, zbyt duży wiejski kapelusz i słoma w ustach.

Jego właściwe nazwisko to Faraon Jan (na drugie ma Mery), używa jednak zdrobnienia Far. Mer. Jan - bez kropek - Farmer Jan.

[edytuj] Chlebek z szynką

Proszę, dajcie mi wolność i demokrację dla ludzi i owiec, albo dajcie mi chlebek z szynką!
Szynki nie ma!
W takim razie, proszę wolność!

Bodzio o Chlebku z Szynką

– Czego rocznica przypada 4 lipca?
– Uzyskania niepodległości przez Stany Zjednoczone!
– Zasadniczo to jest nawet poprawna odpowiedź, ale chodziło nam o ważniejszą rocznicę! 4 lipca przypadają urodziny prezesa naszej telewizji – Chlebka z Szynką!

Dialog z teleturnieju w Owcy w Wielkim Mieście

Chlebek z Szynką – najważniejsza osoba (a właściwie pieczywo z wędliną) w Wielkim Mieście. Jest drugim najbogatszym mieszkańcem po Pani Szmal-Bogackiej, ale za to najważniejszym. Żadna decyzja nie może zostać podjęta bez jego wiedzy. Wszak wygrał wybory na burmistrza, pokonując Owcę i Generała Konkretnego. Zwykle zasiada na swoim postumencie i patrzy okiem z oliwki na wykałaczce.

[edytuj] Słodka Adela

Słodka Adela – słynna mieszkanka Wielkiego Miasta, pochodząca z Tyrolu. Ciągle kręci się za Wielkim Szkotem i przytakuje mu w dziwieniu się.

Osoba: O Wielki Szkocie!
Wielki Szkot: TAAAAAAK?
Osoba: Mały Tomuś Wpadł do studni!
Wielki Szkot: Słodka Adelo!
Słodka Adela: Taak?
Wielki Szkot: Mały Tomuś wpadł do studni!
Słodka Adela: Wielkie Nieba!

Niestety, wielkie nieba się nie pojawiają...

[edytuj] Pani Szmal-Bogacka

Pani Szmal-Bogacka – najbogatsza mieszkanka Wielkiego Miasta, posiadaczka pudla o imieniu Słonko i stalowej peruki, którą przy każdej możliwej okazji używa do uderzenia biednego Owcy. Pani Szmal-Bogacka nienawidzi Owcy, gdyż „To przecież wredne wiejskie zwierzę! Co ono tu robi?”. Gdy tylko zobaczy Owcę, krzyczy: „Aaaa! Owca!!! A masz!” – i uderza Owcę stalową peruką.
Pewnego razu wynajęła armię Tajnej Organizacji Militarnej, aby złapała Owcę. Niestety, nie pomyślała, że ci nieudacznicy z T.O.M. nie potrafią go złapać i bez wynajęcia. Plan oczywiście spalił na panewce...
Tylko dwa razy zdarzyło się, że pani Szmal-Bogacka kochała Owcę. Pierwszy raz miało to miejsce wtedy, kiedy zwierzę parzystokopytne połknęło diament... Kazała więc zrobić z niego pierścionek... Tak, Owca był przyczepiony do pierścienia, a diament był w środku. Mimo to WSZYSCY widzieli TYLKO diament, a Owcy nie... Taka sytuacja odpowiadała zwierzęciu, bo mógł być blisko swojej miłości. Gdy jednak przez nieszczęśliwy zbieg okoliczności diament wypadł z żołądka Owcy, pani Szmal-Bogacka nie omieszkała stłuc go swoją stalową peruką, nie widząc w Owcy niczego z czasów, kiedy był jej pierścieniem...
Po raz drugi zakochała się w Owcy, gdy ten pewnego razu stłukł lampę, w której uwięziony był dżin. Mając trzy życzenia poprosił o kapelusz, większy kapelusz i o to by wykrywacz owiec pani Szmal-Bogackiej nie mógł go wykryć, a on mógł się zobaczyć ze Słonko. Jednak gdy to uczynił pani Szmal-Bogacka zakochała się w nim, a Słonko na niego warczała i nie rozpoznała w nim Owcy. Jednak na szczęście oszukał dżina tak, że musiał spełnić kolejne trzy życzenia. I wtedy Owca postanowił poprosić między innymi o to, by znowu był owcą, a pani Szmal-Bogacką zamieniła się w owcę, po czym sama siebie zaczęła tłuc swoją stalową peruką.

[edytuj] Gadający Szwed

A wiecie co mnie wkurza? Skórki przy paznokciach! Ciągną się i ciągną, i krzyczą do ciebie: tak, pociągnij mnie, urwij, żeby cię bolało potem! Co to w ogóle jest? To są jakieś gluty, a nie skórki.

Fragment monologu Gadającego Szweda

Gadający Szwed – jeden z najbardziej znanych mieszkańców Szwecji. Mieszkający obecnie w centrum Wielkiego Miasta. Znany aktor. Występujący często pod koniec serialu Owca w Wielkim Mieście, gdzie prowadzi swoje charakterystyczne monologi. Wielki przyjaciel Gadającego Norwega.

[edytuj] Gadający Norweg

Lubię pojeździć wraz z rodzinką samochodem, który robi takie małe brum-brum...

Fragment monologu Gadającego Norwega

Gadający Norweg – pochodzący z Norwegii aktor, przyjaciel Gadającego Szweda, którego zastąpił w jednym z odcinków, gdyż biedny Szwed zachorował. Niestety, talentem nie dorównuje koledze. Jego monolog był beznadziejny, wygląd także. Jest małym, grubym, łysiejącym pięćdziesięciolatkiem z wąsami i okularami.

[edytuj] Inni mieszkańcy Wielkiego Miasta

  • Masło
  • Menel
  • Słonko
  • Liza Dzierżawa
  • Przedstawiciel Oksymorona
  • Harry, który często brał w reklamach Oksymorona
  • Bracia Sombrero
  • Wyrzut Sumienia

[edytuj] Oksymoron

Obsłużymy cię z mocą wołu!

Tradycyjne hasło reklamowe firmy Oksymoron

Oksymoron to firma działająca na terenie Wielkiego Miasta. Zajmuje się telezakupami, wciskając ludziom niepotrzebny im sprzęt. Mało tego, ten sprzęt do niczego się nie nadaje. Jednakowoż firma ciągle działa i nic nie wskazuje, że mogłaby upaść.

[edytuj] Sprzęt znajdujący się w ofercie firmy

  • Krewetkola Cola,
  • Super Total Nowa Ekstra Piłka,
  • Niskosodowa lizawka solna na patyku,
  • Super zestaw „Tylko dla Harolda”, który zrobi za ciebie wszystko, ale tylko, jeśli nazywasz się Harold...,
  • Ruchomoobrazowizor,
  • Ssąco-wciągacz,
  • Kula do kręgli w sprayu,
  • Zestaw wypoczynkowy dla karaluchów,
  • Reklama FORSY!,
  • Ekstremalny-Napakowany-Transformer-Składany Koleś, który jest tak dobry, że cię nie potrzebuje.(znany również jako Akszon-Wykop-Transfor-Wojowniczy Facet),
  • Baterie pobierające energię z żywych organizmów,
  • Super proszek do prania, którego możesz zawsze dosypać WIĘCEJ,

Dodatkowo w Wielkim Mieście działa sklep Oksymorona pod nazwą „Mniej za więcej” gdzie ceny są totalnie porąbane (np. słoń za 3 zł), a sprzedawca tłumaczy to tym, że jestem sobie głupi grzdyl.

[edytuj] Super Total Nowa Ekstra Piłka

Hexahedron

Super Total Nowa Ekstra Piłka

Super Total Nowa Ekstra Piłka (STNEP, czyt. Sztnep) – kwadratowa (sześcienna?) piłka wymyślona przez Oksymorona. W owym czasie uważana za najlepszą piłkę dostępną na rynku. Sprawia dużo więcej kłopotów bramkarzom niż +Teamgeist, jednak mimo to jest oceniana gorzej. Parę lat temu intensywnie reklamowana przez Owcę o imieniu Owca, znanego wszystkim z serialu Owca w Wielkim Mieście.

[edytuj] Tajna organizacja militarna

Tajna Organizacja Militarna to baza wojskowa w pobliżu Wielkiego Miasta oraz farmy Farmera Jana. Jej dowódcą jest Generał Konkretny. Najważniejszym (i zresztą jedynym) zadaniem T.O.M. jest złapanie Owcy do Działa Napędzanego Owcą.

[edytuj] Budynek

Budynek Tajnej Organizacji Militarnej to mały, stalowy kontener. Nie sposób go przeoczyć. Obok drzwi jest tabliczka na której jest napisane:

Tajna Organizacja Militarna.

Patrz w inną stronę

Kontener jest otoczony fosą z radioaktywnych odpadów.

[edytuj] Członkowie

Generał Konkretny

Generał Konkretny

  • Generał Konkretny – tak naprawdę nazywa się Will Konkretny, mieszka w Wielkim Mieście. jest przywódcą Tajnej Organizacji Militarnej. Od wielu lat próbuje schwytać Owcę, by umieścić go w Dziale napędzanym Owcą.
  • Szalony Wściekły Naukowiec – pracownik Tajnej Organizacji Militarnej. Zajmuje się planowością schwytania Owcy, który jest mu potrzebny do uruchomieniowości jego działa. Działo nie działa, gdy nie ma Owcy. Zastanawiającościowe jest, że Szalony Wściekły Naukowiec potrafi wymyślić wehikuł czasu, ale nie potrafi zrobić działa, które działa bez Owcy. Pewnego dnia oszalał, właśnie wtedy, gdy Narrator zaczął nazywać go Wściekłym. Jego największościowe wynalazki to:
  1. Wehikuł czasu;
  2. Wykrywający owce apaparat;
  3. Działo napędzane Owcą;
  4. Maszyna, która śmierdzi;
  5. Przyciągacz wełny (magnes na wełnę);
  6. Laser Zła;
  7. Maszyna, która robi „PING!”;
  8. Spełniacz życzeń (niestety nie działa w rękach właściciela i osoby używającej);
  9. Zwiększacz owiec;
  10. Zmniejszacz owiec.
  • Szeregowy Równoległy – oficjalnie – szeregowy żołnierz Tajnej Organizacji Militarnej. Nieoficjalnie – służący i podnóżek Generała Konkretnego. Ojcem Szeregowego Równoległego jest Generał Równoległy. Syn jednak ma pretensje do ojca, że traktuje go jak dziecko, gdy ten chciał mu pomóc złapać Owcę. Na szczęście w trakcie całego serialu spotkali się tylko raz.

[edytuj] Działo napędzane owcą

Działo napędzane Owcą

Działo napędzane Owcą – działo, które do swojego uruchomienia potrzebuje energii z Owcy, zostało zbudowane przez Wściekłego Naukowca. Działo jest jednak nieco wadliwe i do swego prawidłowego działania potrzebuje jedynego słusznego Owcy, o imieniu Owca. Zbudowane przez Tajną Organizację Militarną w celu obierania jabłek i innych tego typu rzeczy. Obecnie stoi nieużywane w tajnej bazie Tajnej Organizacji Militarnej w Wielkim Mieście. Krążą pogłoski, że w dziale można użyć narratora.

Nasze strony
Przyjaciele