Paktofonika

Mam jedno pierdolono schizofrenie, zaburzenia emocjonalne prosze puść to na antenie

Każdy gimbus doszukuje się w tych słowach drugiego dna

Jestem członkiem PFK, a nie klubu AA

Pokaz wybitnych umiejętności raperskich Rahima

Gdybym mocno przytuliła Magika, dzisiaj pisalibyśmy piosenki, niczym Liber i Grzeszczak

Natalia Lesz, kimkolwiek ona jest

Paktofonika – polska grupa hip hopowa powstała w Katowicach, w środowiskach gimnazjalnych uznawana za kultową i stanowiąca autorytet dla młodzieży. W rzeczywistości znana przede wszystkim dlatego, że Magik – jej niepisany lider i jedyny nie-nołnejm w zespole popełnił samobójstwo. Grupa budząca ogromne kontrowersje wśród gimbusiarni, o czym świadczy historia usuwania niniejszego artykułu i wszechobecny ból dupy gdy zbezcześci się pamięć o świętej pamięci Magiku.

Na kanwie wydarzeń związanych z zespołem powstał w roku 2012 film Jesteś Bogiem, w sumie koncentrujący się na schizofrenii Magika i starający się pokazać, że jednak był normalnym człowiekiem, tylko niezrozumianym przez otoczenie. Trochę jak Elsa z Krainy lodu, tylko bez happy endu.

[edytuj] Członkowie

  • Magik – jedyny członek zespołu, który był w momencie zakładania zespołu jako tako znany – a to dzięki dwóm albumom nagranym z Kalibrem 44. Schizofrenik, narkoman, wstrzykujący sobie przez wiele lat maryhuaninę. Nie był miły jak Milli Vanilli. Obecnie idol i autorytet młodzieży gimnazjalnej, ukazywany jako współczesny mesjasz.
  • Rahim – nawet najzagorzalsi fani nie wiedzą co tak naprawdę śpiewa, bo sepleni jakby był naćpany. Jego pamięć jest zawodna jak prognoza, to skleroza. Nawiązując do filmu Jesteś Bogiem, nigdy nie miał kasy na bilet autobusowy.
  • Fokus – wychował się słuchając techno, co dobitnie obrazuje jaką kiełbę ma we łbie. Posiada bardzo charakterystyczny głos, przypominający lektora z TVN-u albo innego Polsatu. Wiele lat po rozpadzie Paktofoniki nagrał utwór z Dodą, czym wywołał tony beki.
  • Sot – w sumie nikt nie wie kim jest, co robi i dlaczego był w zespole. Wyżej wymienieni wzięli go chyba na doczepkę, bo niby po co innego?

[edytuj] Historia

Paktofonika powstała w Katowicach po tym jak Magik opuścił swój dotychczasowy zespół – Kaliber 44, gdzie pełnił rolę gwiazdy. Później wyszło, że pierwsze skrzypce grał tam Joka, ale to nieistotne. Rahim i Fokus zwęszyli możliwy fejm i prestiż związany z posiadaniem persony takiej jak Magik w swojej grupie, więc zadbali o to, by nagrania rozpoczęły się jak najszybciej. W międzyczasie życie Magika mocno się skomplikowało, ponieważ jego ówczesna dziewczyna zaszła z nim w ciążę i trzeba było zorganizować ślub, bo rodzice dziewczyny nie chcieli, by para żyła na kocią łapę. Jeszcze przed wielkim ślubem do Paktofoniki dołączył Sot, będący kompletnym nołnejmem – mówi się, że podobno przyjęto go do zespołu tylko dlatego, żeby Magik dostał jeden prezent ślubny więcej. W tym okresie schizofrenia Magika zaczęła się pogłębiać, co raper starał się wyrazić utworem Jestem Bogiem. Jego życie znów znacząco się skomplikowało – miał na głowie gówniaka, humorzastą żonę, groupies chcące być przez niego przeleciane w publicznym kiblu, menadżera naciskającego by zespół wydał wreszcie płytę, bacznie go obserwujące bilbordy, wojsko chcące wziąć go w obroty i niechętnie nastawionych do niego teściów. Nawet wstrzykiwanie maryhuaniny nie zdawało się pomagać. Pierwsza i jedyna płyta Paktofoniki ukazała się 18 grudnia 2000 roku, a osiem dni później Magik wyskoczył z okna. Potocznie uważa się, że zmarł na miejscu, jednak zwolennicy teorii spiskowych twierdzą, że śmierć była sfalsyfikowana, a Magik obecnie przebywa na Jamajce, gdzie razem z Kurtem Cobainem, Tupakiem i Elvisem Presleyem palą trawę i ruchają dziwki.

[edytuj] Domniemany homoseksualizm

Mówi się, że teksty Paktofoniki kryją wiele odniesień do homoseksualizmu i miłości pomiędzy członkami zespołu. Teorie te, choć nie znalazły oficjalnego potwierdzenia, mogą być oparte na prawdzie, bowiem Magik w przeszłości bał się, że zaraził się wirusem HIV, podobno popularnym wśród homoseksualistów. Podobnie jak w przypadku teorii na temat śmierci Magika, wnioski powinno się wyciagnąć samodzielnie.

Kooperacja na mocy paktu, mocy płynącej z kontaktu...

Na mocy paktu; odniesienie do kontaktu płciowego

[...] I brak wyrozumiałości u gości, którzy nie chcą dzielić ze mną mej radości, to boli...

Priorytety; ukazanie nietolerancji i homofobii większości narodu

Perfekcyjne opanowanie języka pomaga mi robić Cię jak chcę...

Powierzchnie tnące; odniesienie do seksu oralnego

Pokłon tobie – wkomponowanemu w podłogę MC...

Powierzchnie tnące

Nareszcie mój sztandar na maszcie...

Powierzchnie tnące; odniesienie do nałożonej prezerwatywy

Powitaj nową lancy następcę [...] Ej, ej, MC, halabarda w ręce mej nic więcej...

Powierzchnie tnące

Stoję i oczekuję kiedy ty wyskoczysz na pałki...

Powierzchnie tnące

Nic nie wiemy o jebaniu i się nie jebiemy...

ToNieMy; przyznanie się do nieodbywania stosunków heteroseksualnych

Trwały i twardy jak konstrukcja z żelbetonu...

WC

A wbrew zasadom, wbrew fizyki prawom, ruszam się żwawo, a więc bijcie brawo...

Nowiny

– To był przypadkowy kumpel.
–Przypadkowy kumpel cię po dupie macał. Spoko.
–Jezus Maria, nooo...

Rób co chcesz

[edytuj] Dziedzictwo i wpływ na popkulturę

Pierwszy i jedyny studyjny album Paktofoniki – Kinematografia, uzyskała status złotej płyty i otrzymała nagrodę polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyka w kategorii "najlepszy album hip-hop". Po śmierci Magika, Rahim i Fokus wydali również kompilację niepublikowanych wcześniej utworów, pod nazwą Archiwum Kinematografii. Płyta nie znalazła raczej szerokiego uznania, bo w 2002 roku Paktofonika przestała być już tematem rozmów i plotek – w końcu ile można opłakiwać śmierć frontmana? Zespół przestał oficjalnie istnieć w 2003 roku, gdy wiadome już było, że więcej hajsu bez Magika nie zarobi. Fokus i Rahim założyli razem grupę Pokahontaz i podobno grają do dzisiaj, tylko nikogo to nie obchodzi i nikt tego nie słucha.

W roku 2012 ukazał się film Jesteś Bogiem, w reżyserii Leszka Dawida (ewentualnie odwrotnie - Dawida Leszka – któż to wie?). Tytuł stanowi wariację najbardziej znanego (jedynego?) utworu Paktofoniki – Jestem Bogiem. Prawdopodobnie "m" zastąpiono "ś", ponieważ rok wcześniej polscy tłumacze przechrzcili blockbuster Limitless na właśnie „Jestem Bogiem”. Film został stworzony z myślą o młodszym odbiorcy – przeciętnie 12–15 letnim, czyli takim, który nie ma prawa pamiętać lat dziewięćdziesiątych XX wieku, w których rozgrywają się wydarzenia na ekranie. Sprytne, bo większość widzów nie przypieprzy się do ewentualnego braku realizmu i błędów. Dzięki filmowi, Paktofonika ponownie na krótki okres czasu stała się popularna i zagościła na medialnych salonach. Muzycy wydali składankę utworów pod tytułem „Muzyka z filmu Jesteś Bogiem”, na której znalazło się kilka piosenek z Kinematografii i parę innych, nagranych na potrzeby filmu. Posunięcie to można przyrównać do premiery składanki Gosi Andrzejewicz zawierającej wybrane utwory z aż dwóch (!) albumów wokalistki. Gdy film wyszedł z kin, wszyscy na powrót zapomnieli o Paktofonice. Do tego stopnia, że w sieci nie można nawet znaleźć ripu Jesteś Bogiem w jakości większej niż 720p.

Popularność Paktofoniki, a przede wszystkim postaci Magika, skupiła na zespole uwagę serwisów internetowych takich jak Wykop.pl, znanych przede wszystkim ze szkalowania dobrego imienia Jana Pawła II. Internauci zaczęli nagrywać dissy na zmarłego Magika, dając mu czas na odpowiedź. Nie odpowiedział nigdy, co znaczy ni mniej ni więcej, że przegrał beefy. Po dziś dzień, Magik obok papieża Polaka i Janusza Kurwina Mikiego stanowi obiekt żartów i kpin, wywołujących ból dupy wśród ich fanów, niepotrafiących podejść do tematu z należytym dystansem.

Nasze strony
Przyjaciele