Pięciobój nowoczesny

Pięciobój nowoczesny – pięć niepasujących do siebie konkurencji złożonych w jedną całość. Teoretycznie jej celem jest wyłonienie najwszechstronniejszego sportowca, więc wymaga to bycia dobrym strzelcem, szermierzem, pływakiem, dżokejem i biegaczem. W praktyce jednak startują tu zawodnicy, którzy są słabi we wszystkich pięciu konkurencjach.

[edytuj] Strzelanie

Pierwsza z pięciu konkurencji pięcioboju nowoczesnego. Zawodnicy mogą zdobyć maksymalnie 200 punktów, które następnie są przeliczane na punkty pięcioboju w przedziwnym przeliczniku 1 pkt = 12 pkt. W tej konkurencji początkowo zawodnicy używali karabinu, lecz większość cieniasów nie mogła go utrzymać i zaczęto strzelać z pistoletu pneumatycznego.

[edytuj] Szermierka

Druga konkurencja pięcioboju nowoczesnego to szermierka. Po wygraniu 22 z 31 walk zawodnik otrzymuje 1000 punktów. Często jednak po kilku rundach walk zawodnicy nie przystępują do kolejnych, gdyż ich sprzęt jest tak tandetny, że po chwili się niszczy.

[edytuj] Pływanie

Trzecią konkurencją jest pływanie na 200 m w stylu dowolnym. Zawodnicy często mylą tę konkurencję z kąpielą i przychodzą z szamponem i kaczuszką. Od pewnego czasu ustalono, że basen nie może mięć więcej niż metr głębokości, gdyż zawodnicy często się topili.

[edytuj] Jazda konna

Czwarta konkurencja pięcioboju nowoczesnego. Zawodnicy na wylosowanych wcześniej koniach starają się przeskoczyć wszystkie przeszkody. Jako, że konie pokonują kilka razy trasę z różnymi zawodnikami w o wiele lepszej sytuacji są ci, którzy startują pierwsi.

[edytuj] Bieg

Ostatnia konkurencja pięcioboju. Zawodnicy muszą przebiec 3 km, a czas ich startu jest obliczany na podstawie zdobytych punktów. Zawodnicy często padają tuż za metą i już nie wstają, więc w dekoracji uczestniczą sobowtóry.

Nasze strony
Przyjaciele