Pierwsza liga polska na żużlu

Pierwsza liga polska na żużlu – druga z polskich lig żużlowych. Od 2014 jest to Nice Polska Liga Żużlowa. Dlaczego? Ano znalazł się sponsor – firma Nice. Fakt ten wykorzystała TVP, która kupiła prawa do transmisji meczów I ligi, w skutek czego 1 mecz musi być rozgrywany w niedzielę o 14:00, ponieważ publiczna wtedy łaskawie przeprowadzi transmisję. No rzeczywiście, stadiony wtedy są wypełnione… Od 2016 r. jest połączona z drugą ligą, ponieważ ta niższa nie ma nie zebrała wymaganej liczby drużyn.

[edytuj] Poziom ligi

Poziom pierwszoligowych zawodów jest przeciętny. Zwykle jeżdżą tam zawodnicy, którym nie powodziło się w Ekstralidze oraz młodzi z ekip ekstraligowych, którzy nie znajdują miejsca w swoich klubach. Stawkę uzupełniają najsłabsi zawodnicy cyklu GP.

[edytuj] Zasady

Mecz rozgrywa się na tych samych zasadach, co w PGE Ekstralidze.

[edytuj] Polskość polskiej ligi

W drugiej lidze, ze względu na zbyt małą ilość klubów, zaczęły występować kluby zagraniczne. W sezonie 2007 drugie miejsce zajął klub Lokomotiv Daugavpils. Po wygranej w barażach, Łotysze awansowali do pierwszej ligi. Speedway Miszkolc awansował bezpośrednio dwa lata później, lecz spadł sezon po awansie. Jedynie Daugavpils broni niepolskości I ligi.

Nasze strony
Przyjaciele