FANDOM

Pionek

Najmniejsza i najsłabsza figura, jeśli figurą można toto nazwać

Pion bądź pionek – najmniej warta i najmniej ruchoma bierka ze wszystkich. Używana w roli mięsa armatniego.

Podstawowe ruchyedytuj

Ruch normalnyedytuj

O jedno pole w przód. Pionek nie może się cofać! Trochę jak Armia Czerwona... Co ciekawe, francuskie pionki mogą się tylko cofać w związku z czym rozpoczynają grę tyłem do kierunku marszu.

Ruch startowyedytuj

Gdy pionek znajduje się w szeregu, na którym stał na początku gry, może zrobić dwa kroki naprzód, zamiast jednego. Wtedy jeszcze ma zapał do walki. W kolejnych turach poddaje się nihilizmowi.

Bicieedytuj

Pionek bije figury stojące ukośnie na lewo lub prawo od niego, bo nie lubi jak się go mija. Figury (na ogół innego piona) przed sobą nie zbije, bo uważa, że nacierający na niego prostak powinien mu ustąpić.

Bicie w przelocieedytuj

Jak mówiliśmy, pionki nie lubią jak się je mija. Więc jeśli nieruchawy dotąd cwaniak ruszy z miejsca i minie naszego piona, to nasz pion może go zbić uderzając w próżne. Ponieważ jednak pion przeciwników ma laga, dostaje w morde i ginie na następnym polu.

Promocja pionaedytuj

Legendy głoszą że pion, który dojdzie do ostatniej linii może być zamieniony na dowolną figurę, lecz w rzeczywistości to tylko kłamstwa mające zmotywować pionka do ruszenia się z miejsca

Zastosowanie pionaedytuj

  • Robienie piramidki z koniem w środku (nie, nie chodzi o rozmnażanie figur);
  • Oddawanie go przeciwnikowi za darmo (co mi tam mam jeszcze siedem, co mi tam mam jeszcze sześć...).
  • Obracanie zbitego piona przeciwnika w palcach.

Crystal Clear device joystick To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.