Piotr Duda

Disambug Ten artykuł dotyczy polskiego związkowca. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu.
Disambug Ten artykuł dotyczy polskiego związkowca. Zobacz też Andrzej Duda.
Piotr Duda (2)

Piotr Duda straszący przed złym Tuskiem

Chciałem posłom ze Śląska powiedzieć jedno: my wiemy kim jesteście, znamy wasze adresy, wiemy gdzie mieszkacie i immunitet wam nie pomoże.

Piotr Duda grożący posłom

Na miejscu premiera dałbym polecenie, by spałować działaczy Solidarności, z przewodniczącym na czele

Lech Wałęsa o Dudzie i jego zwolennikach

Do tej pory myślałem, że to zwykły kretyn, ale teraz widzę, że pospolity bandyta

Janusz Korwin-Mikke o Dudzie (albo Piotr Duda o Korwinie, obaj pasują do tej wypowiedzi)

Piotr Duda (ur. 15 czerwca 1962 w Wielowski) – polski działacz związkowy, od 2010 roku kręci lody jako przewodniczący NSZZ „Solidarność”.

[edytuj] Życiorys

Jak przystało na prawdziwego działacza Solidarności, pracował początkowo w hucie, ale szybko zrobił karierę w strukturach komunistycznych. Sam ochraniał w stanie wojennym gmach telewizji przy ul. Jana Pawła II Woronicza w Warszawie. Brał udział także w misji w Syrii. Nieco wcześniej, bo w 1980 roku znalazł się w „Solidarności”. Wyrzucili go z 1982 roku, bo nie płacił składek. Jak dostał pensję za ochronę gmachu TVP, to zapłacił zaległe pieniądze i wrócił do organizacji w 1984. W latach 90. chronił górników przed złym diabłem, do którego się dokopano w kopalniach. W 2002 roku wygrał wybory na przewodniczącego „Solidarności” w Regionie Śląsko-Dąbrowskim. W 2006 i w 2010 roku wygrywał reelekcję. W 2014 roku został wybrany na przewodniczącego całej „Solidarności”.

Nasze strony
Przyjaciele