FANDOM

Ten artykuł znajdziesz na nowej Nonsensopedii [[pl:Pistolet na wodę|tutaj].

Wasserspritzpistole

Pistolet z mechanizmem pump-action.

Pistolet na wodębroń strzelecka indywidualna, długa bądź krótka, przeznaczona do ataku i obrony na bliską odległość. Ogólnie dostępna na rynku światowym; do jej użytku nie potrzeba licencji, jedynym wymogiem jaki musi spełniać człowiek to ukończenie 3 roku życia.

Mechanika edytuj

Amunicją dedykowaną jest woda, aczkolwiek można załadować jakikolwiek inny płyn (Odradza się ładować pistolet kwasem solnym bo plastikowa broń się rozpuści i kwas wyleje ci się na łapę. Gratulacje, straciłeś rękę!), byle o odpowiedniej, nie za dużej, gęstości. Są to jednak praktyki nielegalne, zabronione przez konwencję genewską.

Mechanizm spustowy oparty o zasady pneumatyki i doprowadzania gazów. Podzielić go można na dwa rodzaje.

Pierwszy z małą komorą powietrzną, nie posiadający dodatkowych elementów w postaci mechanizmu pump-action (zwanego potocznie pompką), używany w prostej broni ręcznej. Głównym elementem jest jedynie spust oraz rurka doprowadzająca powietrze atmosferyczne. Pozwala na zmniejszenie wagi i zwiększa poręczność broni. Zaletą jest brak konieczności pompowania zbiornika przed każdym strzałem, wadą brak możliwości używania ognia ciągłego i mniejszy zasięg.

Drugim rodzajem jest mechanizm pump-action zastosowany w większych modelach pistoletów i karabinów. Łatwo rozpoznawalny z powodu widocznego pod lufą uchwytu pompki. Powietrze wtłoczone do specjalnych zbiorników pistoletu po naciśnięciu spustu zostaje uwolnione i wypiera amunicję, która pod ciśnieniem wystrzeliwuje przez niegwintowaną lufę. Zapewnia on możliwość używania ognia ciągłego oraz wzrost zasięgu i siły ognia. Wadami tego rozwiązania jest zwiększenie rozmiarów broni i konieczność napełnienia komór powietrznych przed każdą serią.

Historia i użycie edytuj

Początkowo pistolety na wodę wyglądem przypominały jajko, które poprzez nacisk wywierany przez użytkownika wystrzeliwało wodę z dziurki. Pistolety na wodę posiadają wielu przeciwników na świecie, gdyż rzekomo wywołują agresję u użytkowników. Tego typu sprzęt używany jest w akcjach militarnych kryptonim Lany poniedziałek lub podczas różnorodnych imprez sportowo-rekreacyjnych.