Polonista

Zaginęła cziłała

Zrozpaczeni poloniści czekają na pomoc psychiatryczną

MaleS

Nie, no to nie do wiary. Nie, to być nie może. Osiem lat podstawówki, cztery liceum. Potem pięć, bite, studiów, dyplom z wyróżnieniem, dwadzieścia lat praktyki, i oto mi płacą, jakby ktoś dał mi w mordę. Ja pierdolę, kurwa!…

Polonista o swojej wypłacie

Polonista – nękany przez pięć lat studiów, po których pracuje w Anglii, szary żuczek, spędzający czas na chodzeniu między biblioteką a czytelnią. Najczęściej z nabytą wadą wzroku.

Nadwrażliwy na błędy językowe, stylistyczne i podobne. Nabywający w trakcie edukacji wątpliwości dotyczących pisowni ortograficznej poprzez analizę języka staro-cerkiewno-słowiańskiego i pomieszanie nosówek.

Jego cechą rozpoznawczą jest awersja do języka angielskiego – uparcie twierdzi, że z pobudek patriotycznych.

Purysta językowy znienawidzony przez rodzinę, znajomych i uczniów. Samotnik skazany na towarzystwo książek. Oczytany.

Poprzez ciągłą korektę błędów zastanawiający się nad poprawnymi formami dla poprawnych form.

Zarabiający mniej, niż wydaje na książki, dojazd do szkoły i lakiernika samochodowego.

Nienawidzi, jak inni poprawiają jego błędy lub zwracają uwagę na to, że może się mylić.

Często szuka sensu tam, gdzie go nie ma.

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele