Portugalia

Portugalia
Flaga Portugalii
Stolica Lizbona
Ludność Portugalczycy. Islamiści tam nie trafiają, bo Portugalia tak samo biedna co Polska
Język urzędowy portugalski
Ustrój demokracja
Religia katolicyzm
Waluta euro
 
Fans of the Portugese national football team in Cologne - flag of the Ultras

Typowi portugalscy kibice

Portugalia śródziemnomorska kraina na zachodnich krańcach Półwyspu Iberyjskiego, położona nad Atlantykiem.

Z racji posiadania jednego, większego sąsiada nazywana często "Dupą Hiszpanii". Najsławniejszymi Portugalczykami byli Ferdynand Magellan i Krystyna.

[edytuj] Etymologia

Słowo „Portugalia” pochodzi od słów „port” i „Galowie”. Nie chodzi tu o Galów (którzy byli Francuzami), ale o rodzaj melona, zwany po prostu „G/galia”, który być może da się uprawiać w południowo-zachodnich okolicach półwyspu Iberyjskiego.

[edytuj] Historia

Kraj powstał jako księstwo wafelne króla Leonu. Z biegiem czasu poczciwi Maurowie z południa oddali Portugalii Lizbonę i inne tereny. Portugalczykom było mało, więc poczęli kolonizować, szczególnie zaś Brazylię, gdzie znajdowały się duże złoża futbolówek. Z czasem od Portugalii odpadły kolonie, a kraj popadł w ruinę. Przez długie lata rządzili nim dyktatorzy, którzy narobili wiele złego (np. opodatkowali szmacianki jakimi dzieciaki grają na ulicach), jednak któryś z nich podjął dobrą decyzję - nie wpakował Portugalii w Drugi Wielki Bałagan. Po wstąpieniu do UE kraj zaczął się szybko rozwijać, wobec czego rząd postanowił powrócić do polityki kolonializmu. Polityka ta objawia się głównie importem brazylijskich piłkarzy i dziewczynek.

[edytuj] Zobacz też

gl:Galicia do Sur
Nasze strony