Powerage

Powerage
Wykonawca AD/HD
Wydany 1978
Nagrywany w Krainie Kangurów
Gatunek hard rock
Długość chyba w sam raz
Wytwórnia Atlantyda Records
Producent Harry Vanda, George Young
Następny Album Autostrada na Hel
Poprzedni Album Niech stanie się skała

Powerage – czwarty album AC/DC. Od tego albumu zespół zaczął zjadać własny ogon, choć fani nadal uważają, że „zespół po prostu trzyma się swojego stylu”.

[edytuj] Utwory

  1. Rock 'N Roll Damnation – kolejny utwór przypominający niedoinformowanym fanom, jakim gatunkiem zespół się inspirował.
  2. Down Payment Blues – tym razem zespół próbuje swoich sił w bluesie.
  3. Gimme a Bullet – widząc jednak reakcje fanów, którzy jeszcze nie zasnęli przy poprzedniku z nudów, postanowili się zastrzelić.
  4. Riff Raff – utwór zwraca uwagę na hipnotyzujący riff zagrany tym razem przez Malcolma. Po za tym, to tylko kanonada solówek Angusa między refrenem, a drugą zwrotką. Zupełnie jak utwory Megadeth.
  5. Sin City – wrażenia z pobytu zespołu w Las Vegas.
  6. What's Next To The Moon – zespół domaga się sequela ostatniego Zmierzchu.
  7. Gone Shooting – udana kontynuacja Ride On z albumu Dirty Deeds Done Dirt Cheap. Zespół znów atakuje agresywnymi riffami i morderczą perkusją, a także growlem w partiach wokalnych. Utwór zainspirował Hamerykanów z Bay Area do stworzenia gatunku błędnie nazywanego przez niektórych profesjonalnych krytyków śmieciowym metalem.
  8. Up To My Neck In You – nikt nie wie, o co chodzi. Ani Hiszpańska Inkwizycja, ani Oni, ani nawet amerykańscy naukowcy. Po prostu nikt. Zespół pewnie znów popuścił wodze fantazji i stąd ten potworek.
  9. Kicked In The Teeth – Bon odbył pojedynek z Bruce'm Lee i przypadkowo został kopnięty w szczękę. Uznał, że to świetny temat na utwór, ale tak naprawdę to płytę można wyłączyć już przy poprzedniku.

Na europejskich winylach jest też dostępny Cold Hearted Man, ale wszyscy mają Europę w głębokim poważaniu.

Nasze strony
Przyjaciele