Pozory mylą, dowód nie

Dowódos

Odwieczna więź między dokumentem a zastosowaniem

Pozory mylą

Język prawniczy często bywa niezrozumiały toteż często dokonuje się tłumaczeń na bardziej przystępny język polski

Ritratto di vecchio con nipote 2,024 × 2,654 pixels 463 KB

Sprzedawca w sklepie monopolowym winien poprosić obie te osoby o dowód osobisty, gdyż nigdy nie może być pewien, która z nich jest pełnoletnia

Pamiętajcie młodzi ludzie, lepiej się upić do nieprzytomności na swoich 18 urodzinach, niż wypić łyka piwa dzień wcześniej

Policjant naucza młodzież o skutkach picia alkoholu przed osiemnastym rokiem życia

No dobra, od gimnazjum czekam, tyle razy nie chcieli mi sprzedać, teraz sobie wszystko odpiję

Syn zwolennika akcji w dzień swoich osiemnastych urodzin

Pozory mylą, dowód nie – ogólnopolska kampania mająca na celu walkę ze zbrodnią przeciwko popytowi na towary akcyzowe. Jej celem jest obalenie teorii o procesie dojrzewania i przekonanie społeczeństwa, że osobie, która ma 17 lat rozwojowo bliżej jest do embrionu ludzkiego niż do kogoś o rok starszego. Zwolennicy kampanii planują wprowadzenie przepisu, który pozwoliłby na ściganie z urzędu osób, które publicznie mówią, że można być dojrzałym przed ukończeniem osiemnastu lat, jak i niedojrzałym po. Nazwa nawiązuje do Starogreckiego porzekadła matematycznego. Autorzy starali się w ten sposób zamaskować akcję, przedstawiając ją jako światłą i nowoczesną.

[edytuj] Autorzy kampanii

Autorzy kampanii są wysoko wykwalifikowanymi prawnikami, co pozwala im lepiej oceniać proces dojrzewania człowieka niż różnej maści psychologom, lekarzom i innym nie znającym się na rzeczy ludziom. Do wniosku, że granica 18 lat zmienia wpływ alkoholu na człowieka doszli po wielu latach specjalistycznych badań nad jego mentalnością. Jednym z najpopularniejszych badań było podanie sześciu piw nastolatkowi, a następnie sprawdzenie, jak często wpadnie rowerem pod samochód. Oczywiście pod samochód wpadały tylko i wyłącznie osoby, które nie miały ukończonych osiemnastu lat.

[edytuj] Przeciwnicy kampanii

Największymi przeciwnikami kampanii są fachowcy z dziedziny marketingu. Od czasu rozpoczęcia akcji popyt na ich usługi znacznie zmalał, zwłaszcza w przemyśle spirytusowym. Statystycy z urzędów pracy odkryli zaskakującą korelację pomiędzy przyrostem bezrobocia u magistrów, a natężeniem akcji.

[edytuj] Policja

Każdy policjant jest zwolennikiem akcji. Żaden z policjantów nigdy nie przechodził okresu dojrzewania, bowiem u każdego policjanta w dzień osiemnastych urodzin następuje transformacja umysłowa, w wyniku której przestaje on być noworodkiem, a staje się dojrzałym człowiekiem. Toteż każdy policjant jest szczególnie uwrażliwiony na widok siedemnastolatka popijającego rozcieńczone piwo, jak również wyjątkowo niewrażliwy na widok osiemnastolatka leżącego na detoksykacji. Bowiem jak wiadomo pozory mylą, dowód nie.

[edytuj] Cuda akcji

  • Akcja pozory mylą mówi, że do zakupu alkoholu potrzebny jest dowód osobisty. Mało kto wie, że taki dokument można mieć od urodzenia.
  • Znane są przypadki policjantów, którzy nigdy nie pili przed osiemnastym rokiem życia. Wszystkie opisane w Księdze Rekordów Guinessa.
  • Niektórzy przeciwnicy akcji widzą w niej Ukrytą opcję niemiecką, ponieważ dzięki niej budżet alternatywnej Turcji znacząco wzbogaca się od polskich szesnastolatków.
Nasze strony
Przyjaciele