Primo Victoria

Primo Victoria
Wykonawca Szwedzki Baton
Wydany 4 marca 2005
Nagrywany w otchłani Szwecji
Gatunek power metal
Długość w sam raz
Wytwórnia Czarne Żeremie Records
Producent Tommy Tägtgren
Następny Album Władza nad Światem
Poprzedni Album Pięść do Walki

Primo Victoria – pierwszy album Sabatonu, o którym usłyszał ktoś poza członkami zespołu. Wcześniej wydali co prawda jeszcze coś o nazwie Fist fo Fight, ale tego było mniej kopii niż nawet MFKR od Slipgniota. Album wstrząsnął europejskim światkiem powermetalowym, gdyż pokazał, że nie trzeba piszczeć jak Michael Kiske, żeby być wokalistą power metalowym. Oczywiście puryści gatunkowi zaraz znaleźli na to wytłumaczenie. Otóż Sabaton grał power metal amerykański, czyli coś w rodzaju Iced Earth. Dość ciekawe stwierdzenie, biorąc pod uwagę, że wpływów thrash metalu próżno się tam doszukiwać. Ale w końcu nie od dziś wiadomo, że jeśli rzeczywistość nie pasuje do teorii, to tym gorzej dla rzeczywistości. W 2010 ukazało się jego wznowienie z kilkoma utworami zbyt chałowymi, żeby opublikować je od razu.

[edytuj] Lista utworów

  1. Primo Victoria – wesoło było w tej Normandii, nie ma co...
  2. Reign of Terror – czyli o kraju terroru. Każdym i tym wybranym. Tak, to oczywiste, że chodzi o Polskę. Wręcz musi.
  3. Panzer Battalion – opowiada o amerykańskich abramsach i ich załogach, robiących rozpierduchę gdzieś na Bliskim Wschodzie. Utwór znienawidzony przez komentatorów na Onecie i innych hejterów amerykańskiego sprzętu wojskowego.
  4. Wolfpack – wesoła piosenka o małych niemieckich u-bootkach, które bawiły się z kolegami Gliws, Ingam i Bjuri w chowanego statki.
  5. Counterstrike – z myślą o graczach CS-a, aby twórczość zespołu lepiej dotarła do grupy docelowej.
  6. Wołgograd Stalingrad – o Stalingradzie i o tym, że walczono tam skrzypcami.
  7. Into the Fire – wesoła piosenka z myślą przewodnią "Uwielbiam zapach napalmu o poranku".
  8. Purple Heart – o tym, że za zasługi można dostać fioletowe kurze serce. W Wietnamie znaczy, bo tam na medale ich nie stać.
  9. Metal Machine – piosenka traktująca o romantycznej stronie Robocopa, zachęcającego młode dziewczęta wyrażeniem „Come, suck my metal machine”.

[edytuj] Utwory dodane w 2010

  1. The March To War – krótkie coś, zwykle wykorzystywane jako intro dla zespołu na koncertach.
  2. Shotgun – piosenka o tym, jakie to członkowie zespołu mają długie strzelby.
  3. Into The Fire – nagranie na żywca z koncertu w Fallus Fallun z 2008 roku.
  4. Rise Of Evil – inne nagranie z Fallun.
  5. The Beastcover Twistującej Siostry. W zasadzie mógłby być, tylko że Joakim na wokalu nie daje za bardzo rady.
  6. Dead Soldier's Waltz – czyli standardowe koncertowe outro.

[edytuj] Twórcy

  • Joakim Brodén – wokal, klawisze
  • Rickard Sundén – gitara i chórki
  • Oskar Montelius – gitara i chórki
  • Pär Sundström – gitara basowa
  • Daniel Mullback – perkusja
Nasze strony
Przyjaciele