Problem roku 2000

Problem roku 2000 – problem, który miał wywołać apokalipsę nie mniejszą niż koniec świata. Polegał na cichym przestawieniu zegarów tak, aby pokazywały datę 1.01.1900.

[edytuj] Jak to się stało?

[edytuj] Teoria spiskowa

W jednym z wystąpień powiedziano o ludziach z innej krainy, którzy mieliby całować różowe kwiatki[1]. Na szczęście wszystkich, który to usłyszeli, odwieziono do psychiatryka wyczyścić im pamięć pomóc po licznych zawałach z powodu różowych świń kfiatkuf.

[edytuj] Dwucyfrowa liczba roku

Tu zaczyna się zabawa. Powszechnie wiadomo, że datę zapisuje się w czterech cyfrach:

  • 1986;
  • 2000.

Komputery zapisują (dla oszczędności miejsca i nowych bugów) rok w dwóch cyfrach:

  • 86;
  • 00.

Potrzeba by w ostatnim przykładzie umysłu Einsteina, aby wymyślić, że ta ostatnia liczba to rok 2000. Głupie komputery odczytują tą datę jako rok 1900.

[edytuj] Preludium apokalipsy

[edytuj] GPS a 1999 rok

21 sierpnia 1999 roku zrestartowała się data GPSów – zaczęły one pokazywać datę 6.01.1980. Następny taki restart miał się odbyć na wiosnę 2019 roku. GPSy zorganizowały już pierwsze strajki.

[edytuj] 9.09.1999

Data ta była używana jako wartość używana do pokazania, że będą reklamy i nie ma już więcej piwa w zestawie. Inaczej mówiąc, komputery zwariowały[2].

[edytuj] I co?

I nic się nie stało. Takiemu patentowi nawet koniec świata nie podskoczy!

Przypisy

  1. Miejmy nadzieję, że to nie były świnie
  2. Częściowo z braku piwa, częściowo z tego, że niby już nic nie ma, a po dziewiątym przyszedł dziesiąty
Nasze strony
Przyjaciele