Prusice

Prusice

Rynek w Prusicach

Prusice (niem. Prausnitz) – obecnie miasto, dawniej wioska z sołtysem i wójtem (do 2000 roku), położone w powiecie trzebnickim w województwie dolnośląskim, siedziba gminy, kraj Polska. Do 1998 miasto administracyjnie należało do województwa wrocławskiego, w latach następnych miasto przebywa do dzisiaj w w województwie dolnośląskim.

[edytuj] Historia

Prusice wraz z wybuchem I wojny światowej i zagładzie Zakonu Krzyżackiego przestały stanowić stolice państwa pruskiego, a podczas polskiej okupacji plemiona pruskie zostały wysiedlone do Burkina Faso, zamek Zakonu zburzono przy pomocy jego obronnej artylerii. Aby uczcić dawną historię, władze miasta organizują co roku Ogólnopolski Bieg Krzyżaka.

[edytuj] Komunikacja i Gospodarka

Do 1991 istniała w mieście kolej szerokotorowa dowożąca razem pracowników i bydło do pobliskiego bakutylu - wizytówki miasta (otoczenie zakładu stanowi obszar chroniony Natura 2000 z uwagi na istniejący ekosystem i wyjątkowy mikroklimat). Po likwidacji kolejki kruszywo z trasy wykorzystano do budowy obwodnicy, a szyny kolejowe pozyskano jako materiał do budowy miejscowych domów.

[edytuj] Ciekawostki

  • Istnieją tutaj dwa banki a najbliższy bankomat w okolicy znajduje się w promieniu 30 km.
  • W mieście jest kościół, chociaż ludność to przede wszystkim poganie oraz wyznawcy islamu. W roku 2012 spodziewana jest wizyta samego Mahometa tuż przed końcem świata.
  • Protektor Prusice, tu najpierw dostaniesz po ryju za sam wygląd, średnia wieku klubowiczów waha się w granicach 11-14 lat
  • To tutaj kręcono słynne „Wyjście Awaryjne”. Wbrew pozorom miasto teraz wygląda dużo gorzej...

Koniec autostrady Ten artykuł dotyczy jakiejś pipidówy, sądząc po jego rozmiarze. Jeśli sprzeciwiasz się zaniżaniu znaczenia tej metropolii – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele