Przebranie

Przebranie – ubiór niezwykle popularny w karnawale, na zabawach, imprezach oraz we wszelkich miejscach publicznych. Służy do maskowania własnych niedoskonałości i ukrywania się przed krępującym spojrzeniem innych.

[edytuj] Historia

Pierwsze przebrania wynaleźli Grecy. Po co? Do teatru, oczywiście. Dużo mniej dziwnym niż dzisiaj było odgrywanie ról damskich przez mężczyzn. W scenariuszach były role dla bogów, olbrzymów i gadających osłów, więc subtelna maska to było za mało.

Epoki baroku i klasycyzmu to czasy, kiedy bogate i dziwne ubrania były elementami garderoby codziennej. I tak na przykład kobiety codziennie ubierały się, jakby nocami dorabiały na boku, a faceci jak baletnice.

W okresie międzywojennym najpopularniejszym przebraniem był „detektyw”. Dzięki specyficznemu kołnierzowi wystarczyło podnieść ramiona, aby uzyskać pełną anonimowość.

[edytuj] Obecnie

Dzisiaj przebrania stosują głównie studenci, którzy w nietypowych strojach lubią przechadzać się wśród ludzi – dotyczy to nie tylko juwenaliów, ale także autorów filmów stających się hitami YouTube.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Zobacz też

Nasze strony
Przyjaciele