Pucz (film)

Pucz – teoretycznie film dokumentalny opowiadający o nieudanym zamachu stanu z grudnia 2016. Praktycznie film komediowy, idealna konkurencja dla nowo powstałego Ucha Prezesa Roberta Górskiego. Film wyreżyserowała Ewa Świecińska za wpływy z abonamentu. Obejrzało go 3 mln 145 tys. widzów, z czego 3145 zrozumiało przekaz.

Film ukazuje prawdę o ostatnich wydarzeniach w Polsce. Pucz zaczyna się od wykluczenia pasożyta Michała Szczerby z posiedzenia Sejmu oraz protestem komunistów i sprzedawczyków. Dużym walorem filmu jest dramatyczna muzyka Wagnera. Reżyser Świecińska zadbała o to, żeby ukazać prawdziwe powiązania PO z Rosjanami, którzy zagłuszali stację TVP na terenie 11 województw.

Powyższa fabuła jest żywcem przepisana z kasety VHS, na której nakręcono film.

[edytuj] Realizacja

Prace nad Puczem były prowadzone po cichu. Nieoficjalni mówi się, że Jacek Kurski chciał stworzyć jakiś zabawny film, który przyciągnąłby prawdziwych Polaków, nie oglądających wówczas relacji z Wielkiej Orkiestry na TVN24. Pracę otrzymała Ewa Świecińska – druga reżyserka filmu katastroficznego Smoleńsk, zaufana osoba, która odbyła kurs pt. Manipulacje według Ewy Bugały. Budżet wyniósł 213 700 zł i trafił on w całości do firmy Pixar, która wstawiła kilku KOD-ziarzy krzyczących JCenzura2ć PiS. Po współpracy z twórcami Ratatuj, Świecińskiej zostało 16 zł. Resztę pieniędzy wydała na cukierki dla małego Bartka, który później zrobił profesjonalny montaż w programie Windows Movie Maker. Film zapowiedział na Twitterze Jacek Kurski.

[edytuj] Twórcy

Nasze strony
Przyjaciele