FANDOM

Pucz – teoretycznie film dokumentalny opowiadający o nieudanym zamachu stanu z grudnia 2016. Praktycznie film komediowy, idealna konkurencja dla nowo powstałego Ucha Prezesa Roberta Górskiego. Film wyreżyserowała Ewa Świecińska za wpływy z abonamentu. Obejrzało go 3 mln 145 tys. widzów, z czego 3145 zrozumiało przekaz.

Film ukazuje prawdę o ostatnich wydarzeniach w Polsce. Pucz zaczyna się od wykluczenia pasożyta Michała Szczerby z posiedzenia Sejmu oraz protestem komunistów i sprzedawczyków. Dużym walorem filmu jest dramatyczna muzyka Wagnera. Reżyser Świecińska zadbała o to, żeby ukazać prawdziwe powiązania PO z Rosjanami, którzy zagłuszali stację TVP na terenie 11 województw.

Powyższa fabuła jest żywcem przepisana z kasety VHS, na której nakręcono film.

Realizacja edytuj

Prace nad Puczem były prowadzone po cichu. Nieoficjalni mówi się, że Jacek Kurski chciał stworzyć jakiś zabawny film, który przyciągnąłby prawdziwych Polaków, nie oglądających wówczas relacji z Wielkiej Orkiestry na TVN24. Pracę otrzymała Ewa Świecińska – druga reżyserka filmu katastroficznego Smoleńsk, zaufana osoba, która odbyła kurs pt. Manipulacje według Ewy Bugały. Budżet wyniósł 213 700 zł i trafił on w całości do firmy Pixar, która wstawiła kilku KOD-ziarzy krzyczących JCenzura2ć PiS. Po współpracy z twórcami Ratatuj, Świecińskiej zostało 16 zł. Resztę pieniędzy wydała na cukierki dla małego Bartka, który później zrobił profesjonalny montaż w programie Windows Movie Maker. Film zapowiedział na Twitterze Jacek Kurski.

Twórcy edytuj