Purple

Purple
Purple
Okładka albumu – Anja gotycka bardziej niż katedra Notre-Dame w Paryżu
Wykonawca Closterkeller
Wydany czerwiec 1990
Gatunek rock gotycki
Długość krótszy niż godzina lekcyjna
Wytwórnia Arston, Polton, Izabelin Studio, Metal Mind Productions
Producent Igor Czerniawski, Andrzej Puczyński
Następny Album #0000FF
Poprzedni Album -

#800080 (Purple) – debiutancki album grupy Closterkeller, wydany w 1990 roku. Jest to concept album opowiadający historię popadania wokalistki i reszty zespołu w alkoholizm.

[edytuj] Lista utworów

  1. Purple – utwór będący hołdem dla zespołu Deep Purple, którego członkowie, jak powszechnie wiadomo, też za kołnierz nie wylewali.
  2. Wyznanie siebie – słowami „coś wibruje wewnątrz mnie” wokalistka opisuje przyjemny szmerek po kilku głębszych.
  3. Czekając na dzień – kiedy człowiek się prześpi, i będzie mógł znów na trzeźwego wypić pierwszego tego dnia.
  4. Jesteś wciąż nieuchwytny – historia remontowanego sklepu monopolowego znajdującego się blisko studia. Przez remont członkowie zespołu podczas nagrywania albumu musieli dymać na stację benzynową trzy ulice od studia.
  5. Ostatnia noc wizji – pierwsza i ostatnia noc widzenia białych myszy.
  6. Maska – moje drugie ja – jak wiadomo, na kacu nawet najpiękniejsza kobieta potrzebuje tony makijażu, by jakoś wyglądać.
  7. Paranoja coraz bliżej – no od wódy człowiek raczej nie mądrzeje...
  8. I jeszcze raz do końca – czyli do dna chlup, w ten głupi dziób.
  9. Czarna apokalipsa – dzień, w którym Polska uzna za religię narodową islam, a alkohol stanie się nielegalny.
  10. Jihad – kontynuacja poprzedniego kawałka, wywołają go członkowie zespołu.
  11. Wolfgang na odlocie (instrumentalny) – basista na swoim instrumencie pragnie oddać uczucia towarzyszące mu podczas wchodzenia na orbitę.

[edytuj] Twórcy

Nasze strony
Przyjaciele