Różdżka

Różdżka – drewniany patyk[1] za pomocą którego zabija się wykonuje się różne sztuczki. Różdżki używał Chory Portier i Sam–Wiesz–Kto[2].

[edytuj] Sławne różdżki

  • Czarna Różdżka – Berło Śmierci, Różdżka Przeznaczenia. Jak zwał tak zwał (patrz: Harry Potter i Insygnia Śmierci).
  • Różdżka Harry`ego Pottera – ostrokrzew i pióro feniksa, jedenaście cali, niby zwykła, ale ponieważ należała do Harry`ego, potrafiła zrobić najdziwaczniejsze rzeczy. Złamana, dzięki wyjątkowej inteligencji właściciela[3] naprawiła się. Bliźniaczka różdżki Sami-Wiecie-Kogo.
  • Różdżka Lorda Voldemorta – cis i pióro feniksa, trzynaście i pół cala. Fajna i użyteczna, nie zdołała zabić jedynie Harry`ego. Rdzeń z piórka wyrwanego Fawkesowi, feniksowi Dumbledore`a. Niejako spokrewniona z różdżką Harry`ego.
  • Różdżka Rona Weasleya – pierwsza po Charliem Weasleyu, nie bardzo wiadomo, z czego była zrobiona. Złamana po słynnej wycieczce samochodem do Hogwartu. Wykastrowała Wykasowała pamięć Lockharta, a Rona doprowadziła do wymiotów ślimakami. Druga była absolutnie zwyczajna.
  • Różdżka Hermiony Granger – lipa z włóknem z serca smoka, jedenaście cali. Także nieciekawa.
  • Różdżka Hagrida – różowy parasol z wyprzedaży w sekendhendzie. Nieźle chronił przed deszczem, rozpalał w kominku, a także sprawiał świńskie ogonki chłopcom.

Przypisy

  1. Istnieją także gumowe które zamieniają się w kaczki i majtki.
  2. On akurat używał wielu różdżek.
  3. To nie miało tak zabrzmieć.

Nasze strony
Przyjaciele