Ranczo

Jeruzal Ławeczka

Podstawowe miejsce akcji serialu

Hejnaly butelki

Wielbiciele ławeczki

Ranczo – które tak naprawdę nie ma nic wspólnego z amerykańskim gospodarstwem rolnym. Jest to tytuł serialu nadawanego w Jedynce od 2006 do 2016. Opowiada o ucieczce emigrantów z całego świata do jednej zabitej dechami wsi – Wilkowyj.

[edytuj] Bohaterowie

  • Lucy – główna emigrantka. Może ma nie po kolei w głowie, no bo kto normalny z Nju Jorku przyjechałby do wsi, która nie zmieniła się od XVI wieku? Ciekawe też jest to, że przez pierwsze kilka sezonów nigdzie nie pracowała, a jednak kasę miała. Została wybrana na wójta Wilkowyj (a nawet Wójta Roku), chociaż tak naprawdę nic nie zrobiła, oprócz korzystania z wtyk Fabiana Dudy, który załatwiał jej kasę z funduszy unijnych. Podczas składania przysięgi małżeńskiej dowiedziała się, jak ma na imię jej mąż. Niedawno zmądrzała i chce jednak wrócić do Nju Jorku. I pojechała tam aż na cały 10 sezon razem z córką. Po czym znowu wróciła.
  • Kusyalkoholik, erotoman i malarz. Jak nie malował diabłów, to jakieś takie rzeczy, że nikt nie wiedział, co to jest. Mąż Lucy. Zmajstrował jej córkę Dorotkę, ale przed ślubem. Swego czasu uprawiał seks z Wioletką pod pozorami malowania aktów, ale skończyło się, gdy do akcji wkroczył Stasiek, który go pobił. Kusy był gotowy się zabić. Jest wariatem, co udowodnił paląc wszystkie swoje obrazy. Jest zagorzałym wrogiem alkoholu, chociaż jak Lucy garowała w areszcie się upił i to samo chciał zrobić, gdy dowiedział się, że Lucy ma zostać kolejne 4 lata w Nju Jorku, zatem jest to nie do końca prawda.
  • (Były) wójt – Paweł Kozioł, ale nie taki kozioł. Kilka kadencji był wójtem i nawet sporo zmienił na lepsze dla gminy (no i oczywiście siebie), ale ludzie tego nie docenili, a potem został z wydatną pomocą Lodzi wypierdzielony ze stanowiska, które zajęła Lucy. Jego ulubione zajęcia to: codzienne kłótnie z żoną, palenie cygar, granie w pasjansa w godzinach pracy i ganianie ludzi po wsi z siekierą. W nowej serii został senatorem prezydentem. Ale szedł na obrady sejmu, gdy był pijany, przez co został dorwany przez TVN TVP 1. Prowadził podejrzane interesy z Biznesmenem Więcławskim.
  • Halina – żona wójta/senatora. Najbardziej co uwielbiała robić przez całe 10 sezonów to besztać swojego męża jak nie za pijaństwo, to za dwuznaczne sytuacje z podwładnymi, których zazwyczaj dowiaduje się jako ostatnia oraz wydawanie ciężko zarobionych pieniędzy z prawie legalnych dochodów jej męża. Obecnie przyprawia rogi swojemu mężowi z magistrem z apteki, choć zdarzyło się jej też wcześniej nawet i z doktorem Wezółem.
  • Ksiądz Kozioł – duchowny, kapłan. Nie lubi brata, ale za to lubi wyciągać kasę na remont kościoła od biednych ludzi. Tak naprawdę kasa idzie do Tadzika na pewne radio. W jednym z odcinków niczym Zinedine Zidane pobił z dyńki prokuratora, bo ten nazwał go pedofilem. W pewnym odcinku zostaje biskupem pomocniczym w diecezji lubelskiej. Dostał różowiutki pas, przez który Michałowa dostała wylewu (2 razy).
  • Ksiądz Sądecki – biskup, przyjaciel księdza Kozioła. Najpewniej choruje na gigantyzm gdyż jest zawszę dwa razy wyższy od każdego kogo spotka. Pod naciskiem gosposi Kozioła awansował go na pozycje biskupa pomocniczego.
  • Michałowa – wścibska, starsza, kłótliwa żona gospodyni księdza. Najczęściej na głowie ma chustkę i występuje w kuchni. Jej ulubioną zabawą jest zabawa w sędzię Annę Marię Wesołowską, ponieważ robi przesłuchania ludziom, którzy mają interes do księdza. Gdyby żyła w średniowiecznej Hiszpanii zostałaby zapewne inkwizytorką.
  • Bywalcy ławeczki – Pietrek, Solejuk, Hadziuk, Stachu. Najmądrzejsi bohaterowie tego serialu i najtęższe umysły w całej wsi. Całymi dniami ciężko pracują, siedząc przed sklepem „U Krysi” i wymyślając nowe filozoficzne pomysły. Aby nie umarli z pragnienia, regularnie (czyt. zawsze) piją wino marki Mamrot. Kiedyś był z nimi jeszcze Jan Japycz, ale umarł w wieku 108 lat, bo go jego 99-letni brat pobił.
  • Czerepach – kolejna bardzo inteligentna osoba pośród bohaterów tego serialu. Uczciwy, miły, nigdy nikogo nie oszukał, wystarczy mu sztuka manipulacji, dzięki czemu z łatwością może osiągnąć zamierzony cel. Pilnuje wszelkich spraw gminy. Jako ciekawostkę warto dodać, że uratował Radio Maryja, ponieważ zdobył on pieniądze dla księdza. Założył też własne radio i telewizję.
  • Lodzia – księgowa gminy. Całe ustawodawstwo zna na pamięć z wyrywkami. Matematykę ma w małym palcu – nie musi liczyć, bowiem wystarczy, że spojrzy na kartkę i wynik sam się oblicza. Od 5 sezonu jest żoną Czerepacha. Przyprawiła mu rogi nawet raz z wójtem.
  • Stasiek – głupiutki policjant, który zawsze łapie najgroźniejszych przestępców. Jest lepszy od komisarzy z W11. Lubi Koziołka Matołka. Jako jeden z nielicznych policjantów wciąż używa jako wozu służbowego Poloneza Caro z 1992. Później dostał Volkswagena, a obecnie porusza się wypasioną Skodą Octavią. Na zlecenie Wójta w 17 odcinku śledził biskupa Sądeckiego,a Kapłan wziął go za agenta służb specjalnych.
  • Wioletka – miejscowa prostytutka barmanka w knajpie „U Japycza”. Miała wielu partnerów seksualnych, ale jej mężem jest Stasiek policjant. W pierwszych seriach śliniła się do każdego faceta, nawet ławeczkowiczów spod sklepu. Zanim wzięła ślub ze Staśkiem była gotowa przespać się ze wszystkim co się rusza.
  • Doktor Wezół – miejscowy seksuolog lekarz. Jego olbrzymia wiara w medycynie jest wręcz zadziwiająca. Jego skuteczność jest znana w całej gminie, ponieważ zawsze powtarza swoim pacjentom, że nic może zrobić, bo medycyna jest bezradna.
  • Fabian Dudek Duda – mądry chłopak. 1 chłopak Klaudii, 3 chłopak Klaudii i 5 i 6 chłopak Klaudii (często go wymieniała z Łukaszem). Jest sekretarzem gminy. Lucy powiedziała, że jak nie będzie już wójtem to go poprze. Fabian miał też przekręty z PPU, ale wszystko się wyjaśniło. Zanim jego kariera jako sekretarz gminy się ustabilizowała był okropnym dupolizem, wazeliniarzem jak zwał tak zwał.
  • Klaudia – córka Wójta i bratanica księdza. Zaczęła jako rozpieszczona gówniara zmieniająca wygląd, wyznania, poglądy i chłopaków 10 razy dziennie. Po serii lewatyw wykonanych przez doktora Wezóła zaczęła normalne życie. Jak na ironię została psychologiem i mówi innym ludziom, co powinni robić, choć sama często wykazuje uchyby dalekie od normalności. Prowadzi też terapie małżeńskie (oczywiście bez skutku dla klientów). Zleciła pobicie Fabiana największym pijakom we wsi (i to nie była ławeczka!), którzy nie potrafili zakryć swoich twarzy, nie mówiąc już o kłopotach z równowagą.
  • Babka Zielarka – lokalna czarownica z Salem. Słynie z tego, że niczym wyrocznie w starożytnej Grecji ćpa przeróżne zioła. Często pomaga mieszkańcom Wilkowyj zadając im przeróżne rodzaje ziół. Nauczyła Lucy magicznych sztuczek za pomocą gestów rąk, przez co ta wyrządziła wiele szkód. Między innymi redaktor w swoim studiu telewizyjnym musiał zainwestować w nowe lampy, ponieważ główna bohaterka postanowiła zemścić się na wójcie za to, że ten osądził ją o kradzież. Kozioł miał w głębokim poważaniu szkody wyrządzone przez zielarkę, a biedny redaktor musiał bulić za lampy. Kilkuletnia córeczka Lucy i Kusego prawie dorównuje wzrostem Babce Zielarce.
  • Doktorowa – żona dr. Wesóła Wezuła Wezóła. W 8 sezonie założy chór (śr. wieku: 49,9 lat). Osiągnęli wielki sukces ble ble ble… Zdradzała męża z m.in. Wójtem i Witebskim. Mąż musi jej słuchać i robić wszystko co powie lub pomyśli, ponieważ nie pozwoli mu ten tego z nią zrobić.
  • Kinga – córka siostry zmarłej żony Kusego, Grażyny. Po tym, jak w telewizji redaktora naopowiadała całą prawdę o systemie nauczania w Polsce doprowadziła dyrektorkę do załamania nerwowego. W każdym odcinku musi palnąć jakąś pseudonaukową ciekawostkę, która głównie tyczy się systemu. Uważa, że cały system jest chory. Chociaż jest ateistką i anarchistką, zna na pamięć całe Pismo Święte, w przeciwieństwie do wszystkich wierzących we wsi. Udaje wszystko wiedzącą. W 8 sezonie znalazła chłopaka Pawła – Straż leśna. Pewnego wieczoru Lucy złapała Kingę na uprawianiu XXX z Pawłem.W 9 sezonie znalazła Kubę,nowego chłopaka.
  • Hadziukowa – żona jednego z ławeczkowiczów. Do swojego męża na co dzień mówi Hadziuk zamiast kochanie. W jednym z odcinków mamy okazję zobaczyć, jaka to ona jest hojna. Ufundowała dla wszystkich dzieci z domu dziecka stypendia wydając wszystko, co do grosza, przez co Hadziuk nie miał za co kupić dla siebie i kumpli spod sklepu winka.
  • J(ł)olka – żona Piertrka. Jest o jakieś 20 cm wyższa od swojego męża, a mimo wszystko zachowuje się jak sierota. Śpiewa, jakby upuściła na siebie skrzynki z winkiem mężusia i jego kumpli spod sklepu. Równie dobrze może śpiewać z bólu, gdyż Pietrek i jego spółka mogli się wkurzyć za zbicie im wszystkich butelek taniego wina i dać jej w michę. Ona sama dała w michę nauczycielowi śpiewu, kiedy ten chciał zgwałcić jej męża.
  • Solejukowa – żona Solejuka. Umie robić tylko pierogi, którymi karmi całą wieś i zdziera z biednych ludzi kasę. Udało jej się zedrzeć ponad 60 tys. i wybudowała sobie dom. Kiedy sąsiad otruł jej kurę prawie go zabiła. Zdała maturę i poszła na studia dopiero po urodzeniu siódemki dzieci. Swoją nauką doprowadziła męża o nerwicy.
  • Łukasz – chłopak Klaudii, narkoman. Widocznie cierpi na hipotermię, gdyż cały czas chodzi w czapce. Raz jej nie miał, ale wtedy był pijany, więc się nie liczy.
  • Monika – bezczelna, seksowna i co najważniejsze: inteligentna jak na blondynkę. Przyjechała do Wilkowyj, żeby wypromować Kusego i otworzyć mu drzwi do międzynarodowej malarskiej kariery. Wszystko szło na dobrej drodze, jednak drobnomieszczanka Lucy wszystko zepsuła kiedy aresztowali ją antyterroryści pod zarzutem korupcji. Przez swoją żonę Kusy upił się i Monika została przez niego wypierdzielona z dworku. Leci na władzę, co pokazała w najnowszych odcinkach w postaci romansu z senatorem Koziołem.Kozioł zakochał się a ona go wykorzystała. Gdy Lucy wyjechała do Stanów pilnowała Kusego by malował, bo najczęściej robił to co zwykle, czyli się opieCenzura2ł.
  • Proboszcz Robert – chory na nerwicę natręctw klecha, który na początku był chamem i według niego lepiej wrzucić na tacę dla księdza, by dołożyć mu z własnej kieszeni na nowy samochód niż te pieniądze przeznaczyć na papierosy, które można zapalić potem sobie dla przyjemności.
  • Wikary Maciej – nowy wikary, którego biskup przywiózł na plebanię, by zastąpił wcześniejszego wikarego, którego ten sam biskup wysłał – wbrew woli samego zainteresowanego – na inny kontynent, by ten tam po prostu siedział. Straszny z niego mól książkowy, woli czytać nudne książki-cegły niż posiedzieć przed laptopem, na fejsie – jak normalni ludzie. Ma fryzurę „na Hitlera”, tylko w inną stronę.
  • Paweł – chłopak Kingi. Ma ponad 5 letnią karierę w służbie leśnej. Mistrz łapania dzików z 2013 roku i mistrz rzucania oszczepem na IO 2012.
  • Jagna – pielęgniarka w Wilkowyjach. Obiekt westchnień męskiej części Wilkowyj, wywołała niekontrolowaną zazdrość u żony doktora. Później na dłuższy okres związała się z Dudą, jednak wybrała praca i karierę opuszczając go.
  • Francesa – włoska policjantka mająca staż w Polsce. Szybko jednak uwiodła sobie Witebskiego i po paru randkach wyjawiła mu jej plany matrymonialne. Witebski zakochany po uszy ukrył się jednak w kanciapie Kusego. Później z pomocą Solejukowej wróciła z całą rodziną do Wilkowyj aby przy świadkach zawrzeć pakt wierności i ślubu. Na szczęście wszystko poszło po jej myśli i Witebski nie został skatowany przez jej rodzinę.
  • Myćko – stary, niewdzięczny pijak który najwyraźniej wziął sobie za cel uprzykrzania życia Lucy. Kiedy dowiedział się że jest totalnie bezużyteczny zorganizował rokosz mający na celu obalenia totalitarny rząd bab. W ostatniej serii zostaje ten fragment ocenzurowana na mocy ustawy przeciwko gorszeniu bezbronnej czeczeńskiej fasoli przez ławeczkowiczów za zastawienie wnyk w lesie.
  • Wargacz – sąsiad i wieloletni wróg Solejuków. Niestety jego starania spełzły na niczym kiedy ksiądz wydał nakaz zawarcia pokoju. Podobnie jak kolega wyżej brał udział w demonstracji Mizoginistów.
  • Jerry – samozwańczy ambasador amerykański. W ostatniej serii zakochał się w Monice jednak nie mógł z nią wytrzymać więc wyjechał do Hadziuków aby być blisko ukochanej. W trakcie popijawy z Hadziukiem do ich domu przyjechała agentka prosząc o wybaczenie. Jerry wybaczył jednak pod wpływem nalewki tatusia Hadziuka zapomniał że jest na drugim piętrze i spadł z balkonu.
  • Półkot – listonosz i kościelny jednocześnie. Ma zwyczaju przynosić Stachowi cotygodniową rentę, mówiąc „Dżen dobry” z wagą zgryzu.
  • Mroczek – najpewniej agent nieruchomości, opłacany przez wójta uczciwie kasztanami. Miał za zadanie przekonać Lucy aby sprzedała wójtowi dom, jednak w czasie popijawy wyznał jej żeby go olała i robiła co jej się spodoba.
  • Babcia Lucy – babcia albo prababcia Lucy[1]. Pojawia się jedynie w śnie swojej najpewniej wnuczki. Nigdy nie wiadomo co robiła, jak żyła i kiedy umarła.
  • Jean Paul – czarnoskóry przedstawiciel Unii Europejskiej[2]. Jako jedyny szprycha po polsku gdyż studiował na UJ w Krakowie. Dzięki niemu parafia dostała niesłychane ilości funduszy unijnych.
  • Stolarkiewicz – przestępca matrymonialny lobbysta, który przyjechał do Wilkowyj twierdząc że ma kaprys miejski. Zazdrosny Kusy zwęszył jego dowód osobisty który ujawnił jego prawdziwe dane. Dzielny i odważny policjant Stasiek idzie go aresztować wzywa antyterrorystów aby zrobili to za niego.
  • Weronika Więcławska – zdeklarowana feministka, przeciwna wszystkim wyzyskom kobiet przez facetów. Okazuje się, że jest w ciąży będąc panną, na dodatek ojcem okazał się chińczyk. Została częściowo zmuszona do małżeństwa przez księdza Kozioła. Następnie wraz z rodziną ucieka za granicę i od pięciu lat nie odwiedziła rodziców.
  • Carol – Belgijska podstępnie oszukana przez Czerepacha który ukrywał się który poddawał się za wójta Kozioła. Udaje jej się dotrzeć do oszusta matrymonialnego który jednak ucieka przed nią. Niestety[3] składa zawiadomienie do prokuratury która wyniszcza Arkadiusza.
  • Winiecki – świnia która miała sprzedać swoje konie do rzeźni. W ostateczności Lucy je odkupuje i robi im stodołę obok kanciapy Kusego. Później wywozi śmieci do lasu które dziwnym trafem wracają na jego podwórko.
  • Zygmunt – jeden z wielu chłopaków Klaudii. Tłumaczy Koziołowi jego sny czym doprowadza go do szału, ostatecznie daję mu wskazówki jak wyleczyć się z depresji którą jednak Kozioł pokonał na sposób który żadnemu psychologowi nie jest znany.
  • Zbyszko – kolejny chłopak młodej Koziołowej. Czarny diabeł, który według Kozioła miał znaleźć jego „grzeszki” w urzędzie gminy. Ostatecznie przyłapuje go na nocnym przekradaniu się do Klaudii co uświadamia Pawła, że przyjechał tylko w celach miłosnych. Przestraszony Zbyszek ucieka rankiem nie żegnając się.
  • Łukasz Barański – następny chłopak Klaudii. Student psychologii, specjalizujący się w behawioryzmie. Jest jedynym który naprawdę spodobał się ojcu Klaudii gdyż wymyślił pomysł co dać wojewodzie na urodziny.
  • Gufi – szef mafii która napadła Wilkowyje. Straszy Solejukową pistoletem czym prawie doprowadza ją do zawału. Mafia jednak przegrywa strzelaninę z mieszkańcami gminy i zostaje aresztowany.
  • Zdrapek – prawa ręka Gufiego. Robi totalny rozCenzura2ol w barze Wioletki, podobnie jak reszta zostaje wywieziony z Wilkowyj w radiowozie.
  • Iwona Schymalla – najpewniej jedyna osoba rzeczywista występująca w serialu. Nagrywa podstawiony przez Kusego wywiad z wójtem który kończy się zawarciem ugody między protestującymi pracownikami oświaty i medycyny a skorumpowaną gminą.
  • Ciotka Koziołów – najstarsza siostra matki Koziołów. Wyszła za majora który został generałem, w efekcie padło jej na głowę i zaczęła musztrować nie tylko całą rodzinę ale i własnego męża. Próbuje doprowadzić do zawarcia pokoju między wiecznie skłóconymi bliźniakami co jej się udaje[4].
  • Marta – koleżanka Klaudii ze studiów. Początkowo budzi przerażenie Kozioła gdyż ten stwierdził że to partnerka uczuciowa jego córy. Chcąc napisać pracę na studia podstępnie prowadzi do pojednania się wójta i księdza[5]. Najchętniej wycięła by im organy aby dostać wyższą ocenę.
  • Więcek – właściciel starej klaczy która zawsze przybiega pod kościół gdy biją dzwony. Wysuwa oskarżenia wobec Lucy, że ukradła pieniądze za komputery. Jest jedynym we wsi który rzucił palenie, cóż trzy zawały go do tego zmusiły ale się liczy.
  • Hryćko – kolejny rolnik powstaniec. Nie cierpi wszystkiego co związane jest z biurokracją, Unią Europejską i Lucy. Podobnie jak większość osób swojego gatunku brał udział w proteście Mizoginistów pod urzędem gminy.
  • Grażyna – matka Kingi, uważa się za pępek świata w wyniku czego pokłóciła się z całą rodziną. Bawiąc się w kukułkę podrzuciła Kusemu i Lucy swoją dziwną córkę. Później wraca aby pod nieobecność amerykanki przekabacić go na swoją stronę. Po tym jak Kingusia zrobiła o to mamie awanturę, ta ucieka z dworku i nie wraca.
  • Toni – włoski gliniarz a przy okazji przyjaciel Francessy. Przejeżdża z nią na staż do polski gdzie od razu zakochuje się w Jagnie. Kiedy jednak ławeczkowicze straszą go swoim włoskim ten odpuszcza i wyjeżdża z Wilkowyj nie żegnając się.
  • Werner Kluge – niemiecki gestapowiec odbywający praktyki w Wilkowyjach zaraz po Włochach. Budzi przerażenie u policjanta Staśka jak i ławeczkowiczów. Wraz ze swoim przyjacielem znaleźli pieniądze które Jolka zgubiła w sklepie o co oskarżyła klientów.
  • Reinhardt Notzek – kolejny Niemiec na praktykach, przyjaciel Wernera. Nie mówił po polsku ale i tak potrafił się komunikować z mieszkańcami. Podobnie jak kolega, znalazł pieniądze Jolki oraz zrozumiał na czym polega swojskie wino na imprezie zaręczynowej Witebskich.
  • Wargaczowa – stara kura domowa a przy okazji żona starego Wargacza. Zatrudniła się w spółdzielni, czym doprowadziła męża, który chciał być w domu najważniejszy, do szału. Brała czynny udział w kontrataku na protest pod urzędem gminy.
  • Julia Wargacz – córka Wargaczów. Szarpidrutka w kółku „talentów” w domu kultury. Zakochała się w Szymku Solejuku i już następnego dnia pozwoliła mu się XXX. Razem z ukochanym ucieka z domów aby zawrzeć pakt ciąży małżeństwa. Koniec końców proboszcz ich odprowadza do domu i nakazuje pokój na okres jednego roku.
  • Rembik – metroseksualny prezenter pogody a przy okazji kolejny chłopak Klaudii. Podczas spaceru cały czas rozdawał autografy czym doprowadzał ją do szału. Stwierdził, że po prostu zazdrości i musi to zaakceptować. Klaudia miała jednak inne zdanie i zrywa z nim ku rozpaczy matki która zdążyła go polubić.
  • Drakulska – niska kobieta z lokami, która robi za tło w „Ranczu”. Wyłudza pieniądze i leki na zdrowe dzieci jak rodowita cyganka. Przewinęła się chyba już przez setki odcinków, w każdym zajmuje się czymś innym lub jest tak zwanym gapiem, który pojawia się kadrze, by ujęcie tylko ładnie wyglądało. Przez wiele odcinków dostała już wiele fuch, jak na przykład: tancerka w zespole Pietrka, obrończyni krzyża na czele z Michałową, jeden z wielu gości na przyjęciu zaręczynowym redaktora Witebskiego, pani siejąca oburzenie z powodu za małych datków dla księży – stała z tyłu, bo była tam tylko dla wypełnienia kadru. Pojawia się w dosłownie każdy odcinku, ale w niektórym jest po prostu mniej widoczna. Ma cały czas ten sam wyraz twarzy, któremu trudno dać jakąkolwiek nazwę. Wygląda jak ktoś, kogo słońce razi w oczy, lub ktoś przesadnie oburzony. Lub jeszcze ktoś inny, kto wdał się w żywą dyskusję i mówi szybciej niż myśli o tym co chce powiedzieć.

[edytuj] Emigranci

Jak już zostało wcześniej wspomniane, do Wilkowyj przyjechało wiele osób z całego świata po to, aby tak naprawdę… nikt nie wie po co. Tam przecież nic nie ma. Oto oni:

  • Lucy – patrz wyżej
  • Chińczyk Ka(ka)o – to już prędzej Polacy jeżdżą do Chin niż odwrotnie.
  • Franceska i jej kolega – policjanci z Włoch. Zamiast pilnować Franciszka, woleli łazić po jakiejś wsi. Na dodatek ona została w Wilkowyjach jako funkcjonariuszka straży gminnej i mieszka u redaktora.
  • Jagna – pielęgniarka. Ta też pewnie z jakiejś Afryki albo innego Pakistanu. Chociaż sama twierdzi, że jest Polką.
  • NiemcePolizeie. Znaleźli pieniądze, które Jolka zgubiła w sklepie.

[edytuj] Spoilery

Pomimo zakończenia nadawania serialu, scenariusze do kolejnych sezonów „Rancza” pisane są ze sporym wyprzedzeniem i starannie ukrywane. Tajnemu wysłannikowi Nonsensopedii udało się jednak uzyskać wgląd do scenariusza sezonu szesnastego, w którym, jak się okazuje, producenci będą kontynuowali motyw „typowej polskiej wsi”. W związku z tym:

  • Klaudia i Fabian są już po trzech rozwodach i szykują się do czwartego ślubu.
  • Piotr Kozioł, po tym jak w sezonie 15 z impetem trafił do Watykanu, wzbudził taki respekt Papieża Franciszka, iż ten postanowił abdykować, aby przekazać swój urząd Koziołowi. Nowy papież wybrany został jednogłośnie, a konklawe było tylko czystą formalnością. Piotr Kozioł (a obecnie już Franciszek II) postanawia przenieść stolicę apostolską z Watykanu do Wilkowyj. Nawet brzmi podobnie, prawda?
  • Ksiądz Robert, po tym jak przez kilka ostatnich sezonów piastował opuszczoną przez Kozioła godność biskupa, awansuje na arcybiskupa i najbliższego współpracownika papieża Franciszka II Kozioła. To powoduje, że biskupem zostaje ksiądz Maciej, a proboszczem w Wilkowyjach Michałowa. Jest to wynikiem przeprowadzonej przez Kozioła reformy kościoła katolickiego, który odtąd dopuszcza kapłaństwo kobiet.
  • Paweł Kozioł kolejną już kadencję sprawuje urząd Prezydenta RP. Czerepach jednak, po tym jak w kilku sezonach był premierem, tym razem otrzymuje funkcję Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego. Nowym premierem zostaje Solejuk, a Marszałkiem Sejmu dyrektorka. Partia PPU wygrywa kolejne wybory sejmowe tym samym miażdżąc opozycje w takim stopniu iż zostaje zatwierdzona nowa konstytucja oraz tworzy się IV V RP. Stolica razem z całym belwederem zostaje przeniesiona do Wilkowyj, które w między czasie rozrosło się do rangi metropolii.
  • Kusy staje się żywą legendą malarstwa. Aby pomieścić w Luwrze wszystkie jego najważniejsze obrazy, Mona Lisa musiała zostać przeniesiona do bocznej salki.
  • Witebski otrzymuje literacką Nagrodę Nobla. Jego twórczość porusza wszystkie możliwe problemy ludzkości, toteż Rząd Solejuka (z Kingą w roli Ministra Edukacji) podejmuje decyzję, że jako lektury szkolne będą przerabiane już tylko pozycje jego autorstwa.
  • Pietrek i Jola zostają reprezentantami Polski w Konkursie Eurowizji 2020. Nie obywa się to jednak bez kontrowersji. Konkurencja zgłasza zastrzeżenia co do zasadności wystawienia do konkursu duetu, który w ciągu ostatnich kilku lat sprzedał więcej płyt niż Madonna i Michael Jackson razem wzięci, więc zwycięstwo automatycznie miałby w kieszeni.
  • Doktor odkrywa lekarstwo na raka, a później, mając już dość ujemnego IQ swojej żony, przeprowadza pierwszy na świecie udany przeszczep mózgu.
  • Aptekarz także nie próżnuje. W połowie sezonu udaje mu się odkryć nowy pierwiastek chemiczny, którego nazywa Wilkowyj (symbol Wk). Polon i rad wydają się przy nim kompletnie bezużyteczne.
  • Zdolności uzdrowicielskie Babki nieustannie rosną. Obecnie nie może się ona odpędzić od pielgrzymek z całego świata. Po wizycie u niej kalecy wstają z wózków, a kombatantom odrastają ręce. Babka przygotowuje się także do wskrzeszenia Jana Japycza oraz Janis Joplin.
  • Stasiek awansuje na szefa FBI. Zabiera ze sobą Francescę jako swoją zastępczynię. Komisariat w Wilkowyjach przestaje być zresztą potrzebny, wystarczy ochrona Hadziuka i przestępczość w całym województwie lubelskim spada o 350%.
  • Klaudia we ciągu kilku lat zdobywa tytuł profesora psychologii nie wyjeżdżając z domu. Jest też obecnie najpoważniejszą kandydatką na fotel Rektora Uniwersytetu Warszawskiego (odtąd z główną siedzibą w Wilkowyjach).
  • Zdolności kulinarne i hotelarskie Wioletki opływają już taką sławą, że Telewizja Polska proponuje jej poprowadzenie programów reality show będących odpowiedzią na TVN-owskie „Kuchenne Rewolucje” i „Piekielny Hotel”.
  • Więcławska robi ze swojego sklepu koncern hipermarketów, który z czasem połyka TESCO, Reala i inne Lidle. Pod hipermarketem w Wilkowyjach wciąż jednak znajduje się ławeczka – tym razem wykonana ze szczerego złota.
  • Solejukowa rzuca handel pierogami. Po co to komuś, kto cyklicznie co roku wygrywa w Lotto kolejne 5 milionów? Obecnie rodzina jest w trakcie rozbudowy swojego pałacu.
  • Lucy dalej nie nauczyła się mówić poprawnie po polsku.

Przypisy

  1. Nigdy nie została to do końca wyjaśnione
  2. Czarny jak na Europejczyka przystało
  3. Z punktu widzenia Czerepacha
  4. Tylko teoretycznie gdyż był to podstęp od strony wójta
  5. Tym razem na serio
Nasze strony
Przyjaciele