FANDOM

Roscms setup 3

ReactOS wiernie naśladuje Windowsa... 95

ReactOS (ang. reakcja ospała) – jedyny system operacyjny dzielnie stawiający czoło monopolowi szatańskiej korporacji. Z tego powodu czoło jest troszeczkę pobite. System ten wcale nie jest klonem Windowsa, a jedynie repliką.

Porównanie do Windowsa

ReactOS1

Ten efekt nie przypomina Windowsa 95. Projekt wycofany

React sukcesywnie podąża za swoim głównym konkurentem, docelowo ma się nawet niczym od niego nie różnić, przynajmniej z punktu widzenia użytkownika. Jak na razie, jest prawie identyczny do systemu Windows 95, jednak zawiera jeszcze kilka elementów z Windows 3.11.

Licencja

ReactOS został opublikowany na licencji GNU GPL. Jednym słowem, można więc określić ten system, jako wolny-jak-Nonsensopedia-a-nie-darmowy-jak-piwo[1]. Tego typu licencja ma sprawić, że projekt pomimo niewielkiego zainteresowania nie zbankrutuje – jest non profit.

ReactOS a Wine

Info Główny artykuł: WineHQ

Wine to jedna z głównych części Reakta. Służy ona do uruchamiania windowsowych programów pod innymi systemami i robi to równie dobrze, jak ROS naśladuje Okna (czytaj: do kitu). Być może dlatego pisze się, że te projekty wspierają się. A konkretniej – ich członkowie – mówiąc Jeszcze będziemy lepsi od tych szmat.

Plany na przyszłość

  • Dodanie możliwości uruchamiania programów dla Windows NT. W 2030 roku.
  • Zmiana wyglądu na ten z ikspeka. Nieoficjalnie zaplanowane na 2060.
  • Zniszczenie M$. Zaplanowano Nie zaplanowano, twórcy wciąż mają nadzieję, że kiedyś się uda.

Zobacz też

Przypisy

  1. Nie mówiłem, że to będzie krótkie słowo

Crystal Clear app klaptop To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.