Reise, Reise

Reise, Reise
Wykonawca Rammsztajn
Wydany 27 września 2004
Gatunek industrial metal
Długość całe 47 minut
Wytwórnia Motór Music
Producent Jacob Hellner
Następny Album Rosenrot
Poprzedni Album Mutter

Reise, Reise – czwarty album studyjny niemieckiego boysbandu industrial metalowego, Rammstein, nagrany w słonecznej Hiszpanii i w równie ciepłej Szwecji. Okładka płyty nawiązuje do katastrofy lotniczej, w której rozbił się japoński samolot z 500 osobami na pokładzie. Niestety, nikt do dziś nie odgadł, co to ma wspólnego z zespołem.

Rammstein uważał Reise, Reise za tak zajebistą płytę, że z obierków, niedopałków, niewybuchów i innych odpadów po niej sklepał następny album, Rosenrot. Zadowoleni byli tylko ekolodzy, słuchacze woleli zatkać uszy dyszami od miotaczy ognia.

[edytuj] Tracklista

  1. Reise, Reise – utwór opowiadający w polowaniu na morskie ryby za pomocą oszczepu. Mało efektywna metoda.
  2. Mein Teil – jeden z singli, mówi o kanibalu z Rotenburga i jego popisowym daniu – „Penisie Babuni w sosie własnym”. W teledysku... mój Boże... nieważne...
  3. Dalaj Lama – sześciominutowy utwór o Dalaj Lamie katastrofie lotniczej. Usatysfakcjonowane ofiary wypadku przestały starać się o kryptę na Wawelu.
  4. Keine Lust – hymn leniwych onanistów-zoofilów, kimkolwiek by nie byli. W teledysku koncert grany z dedykacją dla amerykańskiej młodzieży i zawodników sumo.
  5. Los – „zadziorne country na gitarach akustycznych”, w rezultacie ni pies, ni wydra, coś na kształt świdra.
  6. Amerika – najbardziej dochodowy, najczęściej emitowany w telewizji, najbardziej znany, ogólnie naj. W rezultacie najwięcej zyskała Coca Cola, mająca w utworze darmową reklamę.
  7. Moskau – ruskie wycie w wykonaniu pseudolesbijek i pseudopiosenkarek z Tatu.
  8. Morgenstern – hymn pochwalny ku czci spadającej gwiazdy porannej skoków narciarskich, Thomasa Morgensterna.
  9. Stein Um Stein – Niemcom się trochę pomyliło i napisali utwór o katastrofie budowlanej spowodowany wcieleniem polskiej myśli konstruktorskiej w życie.
  10. Ohne Dich – ostatni singiel, rzewna ballada ze skokami spadochronowymi w teledysku. Zaraz, a gdzie spadochron?
  11. Amour – bleee, końcówkę można sobie odpuścić...
Nasze strony
Przyjaciele