FANDOM

Rzanet Kaleta

Dla wyjątkowych kobiet, takich jak Ty

A teraz krupnik

Przykład trafionej reklamy społecznej

Kup dwa majonezy Dziadunia, a zapłacisz jak za trzy!

Standardowa reklama

Nowy Clin z alkoholem. Spróbuj!

Reklama płynu do mycia okien

Kup teraz, a nie pożałujesz, (kup później, a pożałujesz)!

Tekst z TV Marketu

Reklama – jedna z legalnych metod prania mózgu. Bardzo droga, ale też i bardzo skuteczna. Mózg przeciętnego Polaka jest prany około 30 razy dziennie, a atakowany – uwzględniając wszystkie znaki firmowe, reklamy radiowe i podsłuchane rozmowy – ok. 2000 razy. Masz za dużo pieniędzy? Oglądaj telesklep i kup pierwszy lepszy cudowny przedmiot! Użyjesz go tylko raz w życiu albo wcale, ale co tam! Reklama to również jedyne miejsce, gdzie można dziewczynę wyrwać na parówki lub „Monte”, a słodziki i cukier zarywają do pomarańczy.

Inna definicja edytuj

Reklama według tej definicji jest swoistym połączeniem teorii z praktyką. Każdy teoretyk uważa swoją teorię za oczywistą, prawdziwą oraz możliwą do wprowadzenia w życie. Każdy inżynier wie, iż takie myślenie zupełnie nie ma sensu; teoria musi się mijać z praktyką: jest to połączenie wody z ogniem, nie jest więc możliwe.

Twórcy edytuj

Reklamy wymyślają i piszą copywriterzy i art directorzy czyli hipsterzy w za dużych okularach i na zbyt różowych rowerach, zarabiający pieniądze wtedy, kiedy każdy zwykły człowiek idzie się odlać.

Występowanie edytuj

Billy Mays sells KABOOM!! TF2 Heavy

Billy Mays sells KABOOM!! TF2 Heavy

This Is KABOOM

Przeciętna reklama trwa od 30 sekund do 5 minut. Bardzo rzadko emitowana jest pojedynczo; najczęściej wyświetlana jest w tzw. kombosach. Długość zależy do stacji: na Polsacie trwają zwykle od 25 do ponad 40 minut. Składają się z 50 reklam, w tym:

  • 3 reklamy Biedronki,
  • 18 reklam kremów Wisi i Dromader,
  • 5 reklam tuszu do rzęs Rimelszajz Eplejszyn Star i szminki (Usta pełne za jednym pociągnięciem),
  • 1 reklama filmu,
  • 9 reklam banków,
  • 9 reklam darmowych komórek dla pokemonów,
  • 3 reklamy majo majo,
  • 9 innych reklam,
  • na Polszmacie także duuużo więcej reklam Smartdomu z Brodzik i Wilczakiem.

Przykłady reklamy edytuj

Rybka i pipka

Typowa polska reklama

  • Teoria – Margaryna Super Extra stworzona przez babcie – teraz bardziej maślany smak.
Praktyka – zawartość masła w produkcie: 0,5%.
Zgodnie z logiką należy obejrzeć reklamy, wybrać odpowiadający nam towar, a następnie poszukać niereklamowanego produktu, który rzeczywiście spełni postawione w reklamie warunki. Produkt reklamowany, czyli teoretyczny, nie ma na to żadnych szans.
  • Etykieta przy produkcie: Promocja – teraz tylko 9,99 zł. Mało kto pamięta, że przed ową „promocją” ów produkt kosztował 5,99 zł – najważniejsze, że jest w promocji!
  • Dwulitrowy sok: Teraz 50 % GRATIS. Zacznijmy od tego, że ten sok nigdy nie był sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach... a poza tym razem z tym 50% gratis to sok 1l by miał 1,5l, ale co tam... Ponadto 50% GRATIS zawierają praktycznie wszystkie soki w dwulitrowych kartonach oferowane na rynku.
  • Badania dowodzą, że ryba dobrze wpływa na siłę, potencję, skórę i ogólnie na wszystko i na nic i masz ją kupić, bo jak ty nie kupisz nadwyżek naszych ryb, to kto?
  • W banku X na koncie oszczędnościowym zarabiasz 7% rocznie. Oczywiście wcześniej wymieniony bank nie uwzględnia podatku od wzbogacenia, podatku dochodowego, opłaty manipulacyjnej, opłaty dla pośredników, agentów i szefa banku, podatku od posiadania konta, podatku od inflacji, od świeżego powietrza i wody. Po odliczeniu oprocentowanie konta wynosi całe -3%.

Rodzaje reklam edytuj

Reklama1

Super, hiper, extraskuteczna metoda nauki języka obcego specjalnie dla Ciebie. Wypróbuj koniecznie!!!

  • X na Y – znane w reklamach środków farmaceutycznych, słynne 9/10 czegoś tam. Przykład: reklama Dentastix.
  • 99,9% – znane również z reklam leków, słynne 99,9% skuteczności, np. Listerine.
  • Reklama, która bierze nas za idiotów – 99,9% reklam Mango 24.
  • Reklama eksperymentalna – reklama leku, która musi być potwierdzona jakimś doświadczeniem. Przykład: Herbapect.
  • Autorytetarna – ze słynnym "Dla mnie nie ma nic lepszego", bardzo często stosowane w reklamach Cholinexa.
  • Krytykująca wprost produkt konkurencyjny – obecnie w zaniku, gdy Nintendo i Sega walczyły o sztandarowe pozycje własnych konsol w domach graczy, hasła reklamowe Segi brzmiały na przykład tak: Genesis does what Nintendon't.
  • Internetowa – jeśli jesteśmy podłączeni do internetu na telefonie i gramy w jakąś grę, bardzo często wyskakują nam jakieś debilne reklamy.
  • Animowana – obecnie w zaniku, skuteczność reklamowanego produktu jest tu potwierdzona jakąś animacją.
  • Bajkowa – żywcem zżyna fragmenty znanych bajek, np. Tablica.pl (dawne).
  • Śmieszna – poczuciem humoru ma nas przekonać do zakupienia reklamowanego produktu. Przykład: Tesco, przykład: tekst "Latanie jest głupie" i gruby facet odlatujący na futurystycznych skrzydłach.
  • Nie do końca zrozumiała – jak sama nazwa wskazuje, przykład: reklamy Pegasusa.
  • Cytatowa – reklama filmu, w której widzimy pozytywne cytaty dotyczące filmu wypowiedziane przez znane gazety i osoby.
  • Rymowana – reklama z hasłem rymowanym. Ta wersja reklamy znajduje się najczęściej w przypadku leków dla dzieci. Np. Natursept.

Galeria edytuj