Reload

Reload
Wykonawca Alcoholica
Wydany 17 listopada 1997
Nagrywany maj 1995-luty 1996 gdzieś w USA. Tej wiochy nawet na mapie nie ma.
Gatunek hard rock
Długość za długi
Wytwórnia Elektra
Producent Bob Rock, James Hetfield, Lars Ulrich
Następny Album Piwnica Sp. Z.O.O.
Poprzedni Album Wczytywanie

Reload – siódmy album Metalliki, który stanowi według fanów, dla których Metallica „skończyła-się-na-Kill 'Em All”, kontynuację poprzedniego krążka pro-komercha.

[edytuj] Geneza tytułu

James wraz z resztą chłopaków po ostatniej bibie zdali sobie sprawę, że nagrania znajdujące się na dysku Atari 97 Jasona dotyczą „Load”, tylko nie udało im się ich upchnąć już na albumie. No i zaczęło się. Kilka nieprzespanych nocy Hetfielda, gdyż nie miał pojęcia, jak wydać kawałki z dysku A, a że chłopaki cisnęli, to musiał posłużyć się weną.

[edytuj] Tracklista

  1. Fuel – kawałek napisany przez prawie cały zespół, z wyjątkiem Jasona, gdyż ten był tak zalany, iż nie był w stanie nic napisać. Skupia się na paliwie, którego zabrakło chłopakom podczas jazdy ich sedanem.
  2. The Memory Remains – utwór właściwie o niczym. Niczym, któremu towarzyszy pijany śpiew starszej pani.
  3. Devil's Dance – kolejny utwór, w którym Hefield pije z szatanem. Ten drugi jednak nie wytrzymuje pojemności Jamesa i zaczyna tańczyć.
  4. The Unforgiven II – tym razem kumpel Lightning upuścił zgrzewkę browców, jednak chłopaki mu wybaczają. Ale warto zauważyć, że James nauczył się liczyć do dwóch!
  5. Better Than You – dyskusja Jamesa z Larsem na temat: kto więcej wypił i zwrócił poprzedniego wieczoru.
  6. Slither – piosenka napisana przez Hammeta po niezwykłej jeździe na sankach, oczywiście z udziałem niezbędnego paliwa.
  7. Carpe Diem Baby – utwór, po którym wybuchła wielka awantura.
  8. Bad Seed – wkurzony Jason pisze utwór o tym, jak z braku źródeł padł mu torrent i nie mógł ściągnąć odcinka Mody na sukces.
  9. Where the Wild Things Are – niby-kołysanka z cyklu „jak nagrać ośmiominutowy kawałek o niczym” z bezsensownym riffem, którą od tak sobie napisał Jason.
  10. Prince Charming – prawdziwie zauroczony smakiem Princa Polo James pisze kawałek o swoim przeżyciu.
  11. Low Man's Lyric – kolejny odcinek serialu. Tym razem Hetfield czepia się chłopaków o ich niski wzrost.
  12. Attitude – niezwykle silne i mocodajne działanie czystej na chłopaków z zespołu.
  13. Fixxxer – James chce naprawić zepsute Atari 97 Jasona. No i tak sobie napisał piosenkę o tym, jak ciężko było podłączyć wtyczkę do kontaktu.

[edytuj] Ciekawostki

Okładka płyty miała być niezwykła i przyciągająca. Skończyło się tylko na zrobieniu zdjęcia niezwykle barwnych treści żołądkowych Larsa.

Nasze strony
Przyjaciele