Ride the Lightning

Ride the Lightning
Wykonawca Alcoholica
Wydany 27 lipca 1984
Nagrywany 20 lutego–14 marca 1984, Kopenhaga
Gatunek thrash metal, speed metal
Długość za krótki
Wytwórnia Megasiła Records
Producent Alkoholicy
Następny Album Majster od Tapet
Poprzedni Album Kijem ich
 
Pikachu would be proud.
Przeciętny komentarz na YouTube o Ride The Lightning

Ride The Lightning (ang. Ujedź Błyskawicę) – drugi studyjny album folk metalowego zespołu Metallica. Album wydany 666 roku p.n.e, lecz oficjalna data wypuszczenia płyty to 30 lipca 1984 roku. Tak, żeby nikt się nie połapał.

[edytuj] Geneza tytułu

Tytuł albumu został wymyślony przez Kirka Hammetta, gdy chłopaki oblewali wydanie pierwszego albumu. Błyskawica to tak naprawdę kumpel Hammetta, który miał im przynieść więcej piwa. Okładka wyjaśnia, w jaki sposób poniósł on śmierć, gdy przyniósł Millera a nie Budweisera.

[edytuj] Tracklista

  1. Fight Fire With Fire – utwór napisany po wydarzeniach, jakie miały miejsce w kuchni Hetfielda. Smażył naleśniki które przypalił i wszystko stanęło w płomieniach. Znając stare ludowe powiedzenie: starał się ugasić ogień… podpalając go.
  2. Ride The Lightning – Hetfield zasnął na kiblu i śniło mu się, że siedzi na krześle elektrycznym.
  3. For Whom The Bell Tolls – utwór ukradziony mnichowi z Toskanii.
  4. Fade To Black – piosenka napisana na cześć czarnych, skórzanych kurtek. Opisuje także stan psychiczny człowieka, który takową kurtkę utracił. Wykazuje również ogromną tendencję Jamesa do mylenia tekstu chociażby podczas koncertu w Sidney w 2004 roku.
  5. Trapped Under Ice – zimno w tej Danii, co nie?
  6. Escape – utwór, którego nie lubi sam zespół. Nikt nie wie o czym jest, bo nikt go nigdy nie słuchał, ani nie wykonywał na żywo.
  7. Creeping Death – utwór o leczeniu kaca.
  8. The Call of CthulhuUlrich trochę tu wyolbrzymił ucieczkę swojej złotej rybki.
Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach