Rising

Rising
Wykonawca Tęcza
Wydany 1976
Gatunek hard rock
Długość zdecydowanie za krótki
Wytwórnia Wiele Drzwi Records
Producent Martin Birch
Następny Album Niech Żyje Rock 'n' Roll
Poprzedni Album Tęcza Ritchiego Blackmore'a

Rising – drugi album Rainbow. Jest niezwykle wypasiony, bo nagrany z udziałem monachijskiej orkiestry symfonicznej. Do tego w tamtych latach Ronnie James Dio odczuwał wielką potrzebę lansowania się, co sprawia, że wokale wgniatają w ziemię, podobnie zresztą jak oprawa muzyczna.

[edytuj] Lista utworów

  1. Tarot Woman – na początku znajduje się długie klawiszowe intro do albumu, na niektórych koncertach bezczelnie pomijane. Potem wchodzi reszta instrumentów i rozpoczyna się właściwa piosenka. Dość przeciętna zresztą.
  2. Run with the Wolf – Ronniemu przyśniło się, że zamienił się w wilkołaka i hasał sobie nocą po lesie.
  3. Starstruck – krótki, chwytliwy utwór. Nie zrobił jednak wielkiej kariery.
  4. Do You Close Your Eyes – krótka, energiczna piosenka, w której Blackmore stara się naśladować styl znany z wczesnych kompozycji AC/DC. Idzie mu średnio, ale na szczęście utwór jest krótki.
  5. Stargazer – piosenka, która wpędziła Planta i Spółkę w kompleksy. Uznana za najlepszą piosenkę hardrockową w historii. Ot, tak po prostu. Rzeczony Robert Plant poczuł się tym tak bardzo dotknięty, że opłacił krytyków magazynu Hit Parader, żeby ci umieścili Ronniego Jamesa odpowiednio niżej od niego na liście najlepszych wokalistów wszech czasów. Dio, jako martwy od jakiegoś czasu, nie protestował.
  6. A Light in the Black – długie, prawie tak długie jak Stargazer, a przy tym znacznie gorsze. To znaczy nadal lepsze od 92% muzycznej papki, którą jesteśmy raczeni. Kończy się nastrojowym outrem.

[edytuj] Twórcy

  • Ritchie Blackmore – gitara, marudzenie
  • Ronnie James Dio – śpiew, budowanie kapliczek dla Szatana
  • Tony Carey – klawisze
  • Jimmy Bain – gitara basowa, której nie słychać
  • Cozy Powell – perkusja
  • Monachijska Orkiestra Symfoniczna (gościnnie) – dodatek do gitary Blackmore'a
Nasze strony
Przyjaciele