FANDOM

Zapraszam do kupna mojego robota, szukać po nicku

Najczęstszy typ wiadomości polskiego chatroom'u

Robocraft – symulator ukazujący co by było, gdyby dzieci z zerówki dostały możliwość dosiadania swych klockowych bolidów, uzbrojenia ich w lasery i wyruszenia na misję totalnej eksterminacji grupy „Starszaków” z „Sali Motylkowej”. Rzekomo dzięki polskiej scenie YouTube, gra wygrzebała się z odmętów internetu, gdzie docierają wyłącznie sadomasochistyczni wielbiciele niemieckich podręczników do anatomii i zdołała zdobyć odznakę „Najlepszej gry niezależnej 2014 roku” a nawet kilka innych. Kompatybilna z systemem Pay2Win.

Gameplay edytuj

Zasadniczo rozbija się o 3 rzeczy: grindowanie, expienie i levelowanie. Po każdej średnio udanej walce z wyjątkowo obficie występującą, polską gimbazą możemy usprawnić naszego Malucha, aby po rozbudowaniu go do formy Matiza, móc walczyć z podobnymi abominacjami z nikłą nadzieją na wylosowanie czegokolwiek cenniejszego od 50 sześcianów na koniec meczu. Wreszcie, po osiągnięciu formy weneckiej taksówki wodnej, odblokowany zostaje tryb rankingowy, w którym do ciążącego bagażu emocji w rodzaju znużenia i utraty sensu życia, dodać autentyczną frustrację, gdy sprawna inaczej drużyna zrzuca nas z rankingu. Prawie jak w LoLu.

Pomiędzy emocjonującymi utarczkami słownymi na czacie globalnym, gracz może usprawniać swój pojazd, nierzadko stając przed trudnymi zagadnieniami natury technicznej typu, jak przy pomocy jednej nogi, koła, dwóch turbin i silnika odrzutowego zbudować coś co nie rozleci się po pojedynczym trafieniu. Co bardziej gorączkowi gracze wyprzedają cały loot i usiłują kupić potrzebne części uzyskaną walutą, zwykle kończąc z ¼ pojazdu. Inni skonstruowawszy potworka rodem z koszmaru sennego projektantów Fiata Multipli, uznają go za arcydzieło i wystawiają w komisie, licząc, że znajdzie się frajer.

System progresji edytuj

Swego czasu istniało 10 kast pojazdów, z których każda zarabiała typową dla siebie walutę zwaną Tech Tokenami i z czasem parias na 1 Tech Level-u, mógł wykupić się z niedoli, instalując akcesoria z działu „Wiejski Tuning” co przenosiło go o kastę wyżej. System ten okazał się jednak zbyt trudny do zrozumienia dla przeciętnego gracza Robocraft w efekcie, zrozumiawszy potrzeby wykreowanego rynku, deweloperzy wycofali go i zastąpili zmyślnym matchmakerem, biorącym pod uwagę jedynie sumę kontrolną wszystkich komponentów pojazdu. Dodatkowo lewelowanie konta, pozwala budować większe pojazdy, jakże oryginalnie.

Konfiguracje pojazdów edytuj

Mimo praktycznie nielimitowanych możliwości konstrukcji niestworzonych maszyn w większości bitew i tak spotykać będziesz pozbawione jakiegokolwiek polotu bryły. W zależności od napędu i uzbrojenia można je podzielić na:

  • Koł+cokolwiek – relikty przeszłości używane przez tych którzy nie zauważyli wprowadzenia gąsienic, lubiących ryzyko łatwego odstrzelenia napędu w zamian za nieco wyższą prędkość, ew. przez samobójczych operatorów tzw. GlassCanon-a czyli przepotężnego lasera na białej ośce, wyłożonej szkłem.
  • Gąsienice+cokolwiek – czołgi, wolno turlające się bezkształtne monstra o decydującej sile ognia. Wersja z SMG najczęściej robi za działko przeciwlotnicze. Plazmy, przeładowywane bronią do przesady, bo skoro walą wszystkie na raz to czemu nie, są w stanie nie trafić podobnie zbudowanego dziwadła z 20 luf a z kolei wersja z Railgunem– snajperką przez pierwszych pięć minut szuka kampówki, by finalnie dać się zdjąć przez resztki karoserii bez napędu z 1 ocalałym działem.
  • Cokolwiek+Nanite Disruptor – medyk, pojazd zdolny regenerować poszycie innych pojazdów wraz z całym asortymentem. Niewyjaśnioną tajemnicą jest sens egzystencji skrzydlatych maszyn tego typu. Przy odrobinie szczęścia potrafi zeskrobywać lakier z przeciwników. Jest celem nr. 1 altylerii i zazwyczaj nikt go nie chroni, dopóki nie będą ranni. Wtedy na czacie zaczyna się spamowanie o pomoc zniszczonego (gdyż wcześniej nie chronionego) medyka.
  • Skrzydła+nogi + cokolwiek – kuriozalna abominacja automatycznie wpisująca na czacie killme, gdy nie patrzysz. Poza tym całkiem wdzięczna platforma na broń, padająca po krótszym ostrzale.
  • Skrzydła+cokolwiek – w zależności od osprzętu, plazmowy bombowiec, który pod koniec rundy leży w rogu mapy z 99% HP i odstrzelonym płatowcem, lub TryHard z SMG, usiłujący cokolwiek trafić. Innych typów nie stwierdzono.
  • Armored Helium+Railgun – sterowiec a w zasadzie niesterowiec, wiszący nad respem i czatujący na nieostrożnych przeciwników. Cudem określa się sytuację, gdy przetrwa więcej niż jedno trafienie.
  • Śmigła+cokolwiek – helikoptery które zazwyczaj są tak mobilne, że aż wywracają się co chwilę, prezentując swoje słabe, nieochronione części
  • Nogi mecha+cokolwiek – wielkie pojazdy, które w większości przypadków mają udawać AT-AT lub AT-ST z Gwiezdnych Wojen. Rzadkością jest pojazd tej kategorii, który nie próbuje przypominać jednego z tych 2 pojazdów. Są to chodzące czołgi, Gdyż nogi mają w chCenzura1j HP.
  • Nogi+Railgun – snajperzy kampiący wszędzie, gdzie się da wspiąć. Bardzo częstym widokiem jest niechroniony medyk który dostaje salwe pocisków od „raila”.
  • „Hovery”+Plazma Cannon – najczęstsza forma Artylerii. Jest ona tak mobilna, że właśnie przez tą kombinację cały czas do twórców gry dochodzą prośby o nerfa plazmy
  • Cokolwiek+„Aeroflak Cannon” – konkurencyjna wersja Artylerii. Pogromca jakichkolwiek konstrukcji latających. Każda machina znajdująca się w pobliżu tego ustrojstwa wroga otrzyma darmową salwę pocisków z wiadomym skutkiem. Im ma więcej dział tym bardziej śmiercionośne.
  • TX1 – „Megaboty”, czyli masywne, ogromne i świetnie uzbrojone oraz opancerzone kreacji ludzi, którzy mają tak dużo RP i GC, że nie mają już co z nim robić. Często (ba, zawsze) są „pocketowane” przez medyków (Jedyny przypadek, kiedy medyk jest naprawdę chroniony, jaki udało mi się spotkać)
  • Śmigła+skrzydła – typ nie testowany przez niedawne zaimplementowanie, ale możliwe, że stanie się pojazdem dla noobów ze względu na trudność zestrzelenia. Oczywiście nooby nie będą umiały nimi latać i staną się łatwym celem dla artylerii.

Tryby gry edytuj

  • Test – służy do wkuCenzura2a samego siebie, gdy po 3 godzinach prób i przeróbek, twój latający pojazd dalej jest niesterowny.
  • Singleplayer – służy do przetestowania wartości bojowej twojego pojazdu. AI botów są jednak tak okropne, że wygląda to jakbyś wskoczył do Trybu "arena"
  • Team deathmatch – w tym trybie farmisz/expisz/lootujesz Robo–punkty, które możesz wydać na broń, pancerz, pierdoły i duperele, Expa, który pozwala ci na odkrycie nowych broni kółek, skrzydeł, klocków, gąsienic itp.
  • Arena (tudzież. Gangbang) – zdarza się raz na 10 walk w tierze 1, 2, 3 i 4. W tym trybie wraz z armią sojuszników spuszczacie wpieCenzura2l no-liveowi na 8, lub wyższym tierze. Sytuacje odwrotne należą do rzadkości. Wbiwszy 8 Tech Level i ty możesz poświęcić pojazd w celu podkarmienia mniej zaawansowanych graczy.
  • Brawl – tryb gry zrobiony dla pro, w którym korzystając z określonych typów robotów i uzbrojenia trzeba zdobyć jak najwięcej punktów. Niemożliwy do wygrania ze względu na to, że masz za mało uzbrojenia