Roland Grapow

Roland grapow

Oto i Grapow w całej swej mrocznej okazałości

Roland Grapow (ur. 30 sierpnia 1959 w Hamburgu) – Rusek, który zastąpił Hansena jako solowy wymiatacz w Helloween. Obecnie produkuje się w Masterplanie.

[edytuj] Życiorys

Pomimo rosyjskiego pochodzenia urodził się w Hamburgu – inaczej nie mógłby grać w Helloween. Gdyby nie fakt, że w 1990 zaszła potrzeba wymiany Kaia Hansena na kogoś bardziej skłonnego przystawać na pomysły Weikatha, najpewniej zresztą w ogóle by się tam nie znalazł. Na jego pojawienie się w zespole przypada stosunkowo dziwny okres twórczości Helloween. Jak to z dziwnymi okresami bywa popularność grupy stopniowo spadała, a gdy Weikath nie miał już kogo wyrzucić, wyrzucił i Grapowa. E-mailem rzecz jasna. Roland zdążył już jednak dać się poznać jako całkiem niezły gitarzysta, dlatego szybko znalazł nową pracę. Założył razem z Jørnem Lande i Ulim Kuschem zespół Masterplan, w którym gra do dziś.

Mimo że zajął poczesne miejsce na liście 100 najlepszych gitarzystów wszech czasów ma kompleksy wobec Yngwiego Malmsteena. Widać to zwłaszcza po nagraniu Grapowski Malmsuite, które popełnił na albumie Master of the Rings.

Oprócz miliona płyt wydanych z Helloween i Masterplanem, nagrał też dwie płyty solowe. Na pierwszej z nich śpiewa sam, na drugiej już nie popełnił tego błędu.

Nasze strony
Przyjaciele