Router

Jak to do diabła zainstalować?!

Najczęściej wypowiadane hasło posiadaczy routerów
ERS-8600

Jeden z prostszych modeli, do nabycia za jedyne 999999 dolarów

Router (czyt. ruter; ang. Route-outer – trasa zewnętrzna) – obiekt o sześciu ścianach z diodami LED z przodu, których ilość znajduje się w przedziale 0–12,5. Kształtem najbardziej przypomina karton ryżu w czarnym lub różowym opakowaniu. Znany głównie z problemów z jego instalacją, choć służy on również do zrywania oraz utrudniania połączenia z internetem. Większość modeli ma tak bardzo nieprzejrzyste menu użytkownika, że nikt nie ma problemów z zalogowaniem się do niego (nawet twój „ulubiony” sąsiad).

[edytuj] Budowa

Właściwie to routerem może być dowolny komputer, o ile wsadzi się do niego odpowiednią ilość kart sieciowych i ma się kilka dni lat na skonfigurowanie tego bajzlu. W praktyce łatwiej jest kupić chiński szajs, w którym całą robotę odwala jeden marny czip. Każdy router ma dwa końce – na jednym z nich znajdziemy kilka gniazdek RJ-45, a na drugim (w zależności od zastosowania) antenkę, gniazdko telefoniczne, gniazdo SFP (takie cudo od światłowodów), czy nawet interfejs GSTP-SS do sterowania urządzeniami typu V2.

Crystal Clear app klaptop To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele