FANDOM

Słowenia. Czy tam Słowacja
Flaga Słowacja-Słowenia
Fajna flaga, nie?
Stolica Lublana
Ludność Słoweńcy i paru Chorwatów
Język urzędowy słoweński
Ustrój demokracja
Religia katolicyzm
Waluta euro

Słowenia (albo, jak kto woli, Słowacja) – bardzo mała, ale za to bardzo piękna kraina z dużą ilością gór, jaskiń, lasów i korków drogowych, zawiera pola golfowe, skocznie narciarskie i stolicę, posiada aż trzy strefy klimatyczne (Polska zresztą też) (na wschodzie umiarkowaną, na północy alpejską, na południu śródziemnomorską).

Słowenia została założona w 623 roku przez Samona, znanego hodowcę drobiu alpejskiego, dlatego też w późniejszysz wiekach, na cześć założyciela kraju, postanowiono, że Słowenia powinna mieć kształt kury alpejskiej, której nieliczne okazy znajdujące się pod ochroną, wciąż można spotkać na najwyższym szczycie Triglavu. Tenże Triglav jest najwyższą górą w Słowenii, a także miejscem świętym, w które Samon udawał się aby prowadzić rehabilitację kurczaków, które ucierpiały w wyniku najazdów sąsiadów łasych na kurczaki Samona. Do dzisiaj na wspomnianym wcześniej szczycie znajduje się mała kapliczka-kurnik, do której przybywają Słoweńcy znani z zamiłowania do pielgrzymek.

Ciekawostki edytuj

  • Kiedy w Lublanie ktoś kichnie, w Mariborze ludzie otwierają parasole.
  • Aby romantyczny spacer wzdłuż słoweńskiego wybrzeża trwał wystarczająco długo, trzeba zawracać przynajmniej 10 razy.
  • Podczas konkursu skoków w Planicy skoczkowie muszą mieć ze sobą paszporty, na wypadek gdyby przelecieli przez granicę.

Zobacz również edytuj