Sehnsucht

Sehnsucht
Rammsteinsehnsuchtwp
Że co? Masz tylko pięć? Co z Ciebie za fan?!
Wykonawca Kręcący się Kamień
Wydany 25 sierpnia 1997
Gatunek industrial metal
Długość w sam raz
Wytwórnia Muzyka z Silnika
Producent Jacob Hellner, Kamienie
Następny Album Live aus Berlin
Poprzedni Album Herzeleid

Sehnsucht – drugi album Rammstein, wydany 22 sierpnia 1997, niecałe dwa lata po pierwszym – muzykom się nudziło i przepuścili już całą kasę.

[edytuj] Złap je wszystkie!

Członkowie grupy wykazali się iście żydowskim talentem do zbijania pieniędzy i wydali płytę w sześciu wersjach, każda z ryjem innego ze Szwabków przyozdobionym w różne żelastwa zabrane dzieciom bawiącym się w piaskownicy na okładce. Każdy prawdziwy fan Rammstein ma za punkt honoru posiadanie ich wszystkich na ołtarzyku razem z resztą dyskografii, swoją kolekcją ubiorów z logo zespołu, biletami z koncertów i wygrzebanymi z kontenera pod domem Tilla chusteczkami i zużytymi prezerwatywami.

[edytuj] Lista utworów

  1. Sehnsucht – tęsknota chłopców za kontaktami z płcią przeciwną.
  2. Engel – muzycy doszli do wniosku, że nie chcą być aniołami, bo najłatwiejsze dziewczyny idą do piekła. Tekst do tego utworu napisał Richard, podczas gdy Till leżał złożony niemocą.
  3. Tier – Till dowiedział się w szkole, że pochodzi od małpy, tak więc jego miłość do zwierzątek jest całkowicie uzasadniona. Jednak kradzież pożyczanie riffów z innych utworów już nie. Cała sprawa rozstrzygnęła się w sądzie. Wygrał lider Die Krupps, który miał lepsze argumenty.
  4. Bestrafe mich – Richard złapany za jazdę po pijaku usiłował przekonać seksowną policjantkę[1], aby pozwoliła mu odbyć karę w inny sposób.
  5. Du hast – Rammstein zakpili sobie z fanów, którzy do dzisiaj kłócą się, czy chodziło o „du hast” (dosłownie „ty masz”, razem z czasownikiem tworzy czas przeszły od niego[2]), czy „du hasst” (ty nienawidzisz).
  6. Bück dich – o bliskich stosunkach Tilla i Christiana. Podczas wykonywania tego na koncertach robią małą pokazówkę, po czym Till robi dziewczętom (i nie tylko) stojącym pod sceną prysznic z białego, lepkiego płynu.[3] Jednak po koncercie w amerykańskim Worcester przez tamtejszą policję i oddziały wojsk Radia Maryja na emigracji skończyła się dla zespołu wolna amerykanka. No cóż, przynajmniej zasponsorowali im nocleg.
  7. Spiel mit mir – wspomnienia Tilla z dzieciństwa. Mały Lindemann lubił bawić się z przyjacielem w dom. I zawsze był mamusią.
  8. Klavier – Lorenz usiłował spróbować swoich sił w grze na pianinie, jednak stwierdził, że woli syntezator.
  9. Alter Mann – Till spytał kumpli, na ile lat wygląda. Po usłyszeniu odpowiedzi zaczął zastanawiać się nad operacją plastyczną.
  10. Eifersucht – Richard jest zazdrosny o to, że Tillowi przypadł status gwiazdy i bohatera narodowego Niemiec, najładniejsze dziewczyny, najwięcej wywiadów i pieniędzy.
  11. Küss mich (Fellfrosch) – pod koniec tworzenia tej płyty zespół zorientował się, że mają ciągle za mało utworów o seksie, po czym w pośpiechu nagrał… to coś.

Przypisy

  1. Nie pytajcie, skąd wzięła się w Niemczech.
  2. Nie rozumiesz? Język wroga trzeba znać!
  3. Oficjalnie był to alkohol, jednak jak się potem okazało, 99,9% kobiet będących na koncercie zaszło w ciążę z nieznanego powodu.

Nasze strony
Przyjaciele