Shift

Shift (także Shit, gdy coś nie styknie) – klawisz występujący na klawiaturze komputerowej w liczbie dwóch, tuż nad Ctrlami. Nieprzyjaciel Caps Locka.

[edytuj] Misja

Misją shiftów jest zwalczanie działalności Capsa poprzez odwracanie jego działalności. I tak – gdy Caps Lock jest włączony, wciśnięcie shifta powoduje pisanie małych liter. Kiedy Caps jest wyłączony, shift + klawisz daje nam duże litery.

[edytuj] Klawisze z podwójnymi znaczkami

Niektóre klawisze, jak na przykład te z cyferkami lub znaczkami po prawej stronie, mają kilka funkcji. Wciśnięcie np. tego klawisza nad tabulatorem bez shifta da nam znaczek na dole (`), a z shiftem – ten u góry (~). Dzięki tej funkcji przeciętny użytkownik komputera może pytać (???) lub krzyczeć (!!!), a nonsensopedyści mogą się podpisywać (~~~~) lub wstawiać szablony ({{}}).

[edytuj] Czity

Wiele gier ma menu kodów uruchamiane specjalnym klawiszem. Niekiedy jest to any key (szczególnie przy grach nieposiadających kodów), innym razem jakiś klawisz (często ~ możliwa do wciśnięcia tylko z shiftem), a kiedy indziej kombinacja klawiszy (np. ctrl + shift + c w „Torturuj Simów”).

[edytuj] Polskie znaczki

Wciskając ctrl + shift można zauważyć, że z klawiaturą dzieje się coś niedobrego. Z zamienia się z y, prawy alt nie działa, a w miejsce tych dziwnych kropek i kresek obok entera wskakują polskie znaczki. Jest to jedna z popularniejszych funkcji Micro$hitu używana do wkurzania noobów i zarabianiu pieniędzy na nowych komputerach kupowanych rodzicom przez dzieci, gdy te wyrzuciły stary sprzęt przez okno.

Nasze strony
Przyjaciele
W innych językach