Skórcz

Skurcz Skórczwieś w województwie pomorskim i powiecie starogardzkim, szumnie nazywana miastem.

[edytuj] Ludność

Mieszkańcy miasta wsi to typowi kociewiacy. Dni spędzają na kulturalnej degustacji lokalnego lagera Specjala. Cechują się także szczególną gościnnością oraz opanowanowaniem możliwości porozumiewania się za pomocą dwóch wyrazów: kCenzura2a i równie ludowego jo.

[edytuj] Gospodarka

Ludność Skórcza trudni się przede wszystkim zbieraniem i sprzedawaniem runa leśnego na pobliskiej szosie. Ci bardziej utalentowani pakują mrożonki w Iglotexie – dumie miasta, bądź składają meble w pobliskiej fabryce. Po wybudowaniu długo wyczekiwanej Biedronki znacznie wzrosło zatrudnienie w sektorze usług. Mimo tak rozległego wachlarza miejsc pracy i tak większość jest zmuszona wspomagać swoimi rękami naszych zachodnich sąsiadów.

[edytuj] Atrakcje i ciekawe miejsca

  • Osiedle leśne – kolonia niedokończonych kanciaków w stylu „późny Gierek”. Jeden z nielicznych istniejących rezerwatów wiejskiej odmiany dzieci neo, ganiających z plastikowymi karabinami po jezdni z betonowych płyt. Na jedną ulicę przypadają średnio dwie Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów.
  • Osiedle młodych – podobne do leśnego, z tym że ma bardziej enigmatyczną nazwę i jest bardziej wyludnione przez nadmierną emigrację zarobkową.
  • Rynek – w założeniu główny punkt w mieście. Oprócz kiczowatej fontanny znajdziemy tu także tablicę pamiątkową po pamiętnej wizycie Lecha Kaczyńskiego.
  • Park miejski – tutaj raz na rok władze zrobią na rozpadającym się podeście jakąś imprezę z gwiazdami powiatowej sceny muzycznej. Niedawno oddano obok do użytku szerokie zaplecze sportowo-rekreacyjne, które o dziwo do tej pory zostało tylko wymalowane flamastrami.
  • Stadion miejski – miejsce rekreacji i sportu dla lokalnej młodzieży. Niestety, zamiast solidnych trybun i infrastruktury w sam raz dla przyszłych sportowców, spotkamy co najwyżej psa na łańcuchu.
Nasze strony
Przyjaciele