FANDOM

Slipknot
Wykonawca Slipgniot
Wydany 19 czerwca 1999
Nagrywany gdzieś tam w Ameryce
Gatunek nu metal
Długość stanowczo za długi
Wytwórnia Roadrunner Records
Producent Ross Robinson
Następny Album Iowa
Poprzedni Album Płódź, Karm, Zabijaj, Powtórz

Slipknot – pierwszy album Slipknota, o którym usłyszał ktoś więcej oprócz zespołu i larw. Co prawda wcześniej jako Meld. Wydali coś o nazwie M.F.K.R, ale tego tylko 2000 kopii było. Główną zasadą podczas nagrywania albumu było: Im więcej wrzasków, tym więcej fanów.. Taktyka sprawdziła się, zespół stał się jedną z największych ikon kindermetali. Obecnie obok wspomnianego M.F.K.R jest najbardziej pożądanym produktem Larw, które potrafią niczym babcie moherowe z lidla, mogą zacząć walczyć o własną wersje.

  1. 742617000027 – Manson był dobrym człowiekiem. Polański dowiedział się o tym pierwszy… Jak dobrze, że wącha kwiatki od spodu.
  2. (sic) – autor tego zacnego utworu chyba znowu musiał przedawkować. Corey drze się o jakiś tanim typie który najwyraźniej i tak jest już chyba wystarczająco przerażony. W tym tworze został wykorzystany fragment utworu „Slipknot”' z M.F.K.R, bo jakżeby inaczej.
  3. Eyeless – utwór świadczący o tym, że nie można zobaczyć Kalifornii bez oczu Marlona Brando. Rozumu w tym za grosz, ale jak widać taka muzyka się sprzedaje.
  4. Wait and BleedCorey uczył się w szkole, nie był w niej lubiany dlatego popadł w histerie i za pomocą utworu stara się wyrazić swoje uczucia. Postała też złagodzona wersja użyta w Fineaszu i Ferbie[1].
  5. Surfacing – wesoło pioseneczka z tekstem przewodnim Pierodolić to! Pierdolić ten świat!
  6. Spit it out (w skrócie: Speed Rap Metal) – beztalencia z Slipknota chcieli zaprezentować swoje nieistniejące umiejętności aktorskie i nagrali teledysk na wzór Lśnienia. Joey jako Danny Torrance; Shawn i Chris jako chore bliźniaczki; Corey jako Jack Torrance „It's Johhny”; Karabin jako Lloyd the Bartender; Paul Gej jako Harry Derwent; Jeżyk jako Dick Hallorann; Korzeń jako Wendy Torrance; i Sid jako trup w wannie. Jednak MTV uznało, iż Corey rozwalający drzwi siekierą i Korzeń, który niczym kibol kijem bejsbolowym chce zabić Taylora, to zbyt wiele jak na teledysk.
  7. Tattered and Torn – zespołowi zabrakło pomysłów na piosenkę, więc skopiowali jedną z M.F.K.R.. Nawet jakość taka sama. To nawet nie jest metal, a prędzej granie na piłach spalinowych.
  8. Frail Limb Nursery – czterdziestopięciosekundowa piosenka o niczym. Tak po prostu, puste dźwięki i puste słowa. Po prostu nic.
  9. Purity – miało być Purina[2], ale Coreyowi się pomieszało.
  10. Liberate – utwór opowiadający o wyzwoleniu bananów.
  11. Prosthetics – jedna z najdziwniejszych piosenek na tej płycie. Opowiada o tym jak członkowie zespołu bawili się w chowanego. W dalszej części Taylor dziękuje jakiemuś jegomościowi, który wyprowadził go z jakiegoś błędu.
  12. No Life – wybitnie utalentowani muzycy z zespołu opowiadają o swoich szefach, którzy nie dają im żyć. Joey w akcie zemsty rzucił w producenta kwiatkiem w doniczce.
  13. Diluted – piosenka opowiadająca o Coreyu zastanawiającego się nad sensem swojego życia. Wrzeszczy na boga, że nie wie co zrobił złego. Tekst przewodni: „Co do diabła – zrobiłem – by zasłużyć – na to wszystko?”.
  14. Only One – po raz kolejny piosenka chamsko przeniesiona z M.F.K.R..
  15. Scissors – trwa dwadzieścia minut tylko dlatego, iż zawiera ukryty utwór Eeyore. W czasie nagrywania jeden z muzyków zdjął maskę co wywołało wymioty u reszty. Wymioty te zostały nagrane i są punktem kulminacyjnym utworu.
  16. Me Inside – pierwsza pioseneczka z Coreyem na wokalu. Powstała jeszcze w czasach ery Crowza, kiedy nic dobrego nie udało się stworzyć. W ramach promocji ukazała się na albumie jako dodatkowa szesnasta pieśń. To chyba jedyny utwór, w którym Taylor potrafi czysto śpiewać.

Twórcy

Przypisy

  1. A podobno Slipknot to nu metal, a nie pop
  2. Jak karma dla psów