Speedway Ekstraliga

Speedway Ekstraliga (oficjalnie PGE Ekstraliga, znana także jako ekstralipa) – najsilniejsza polska liga żużlowa, jeżdżą tam zawodnicy z GP, zawodnicy, którzy chcą się dostać do GP, ogólnie najlepsi z najlepszych.

[edytuj] Liczność ligi

Teraz jeździ 8 klubów. Ci co będą jeździć jak mistrzowie świata, a potem przegrają ze słabszym zespołem (patrz Unibax w sezonie 2011) mogą pocałować bandę, ponieważ do rundy play-off awansują 4 ekipy. I tam będą się bić w półfinałach i finałach. Spada pechowy team z 8 miejsca, natomiast ten wyżej jedzie z 2 ekipą I ligi.

Choć obecnie to mało możliwe, bo awansuje ten, kto ma najwięcej kasy.

[edytuj] System rozgrywek

  1. Przez pierwsze 14 kolejek kluby jadą każdy z każdym na torze u jednego i u drugiego.
    1. Przez pierwsze 7 kolejek kluby rywalizują tylko o punkty meczowe.
    2. Od ósmej kolejki, w spotkaniach rewanżowych, przyznawany jest dodatkowy punkt za bonus. Miało to urozmaicić zawody, jednak w rzeczywistości bez sensu jest liczenie na to, że w ciągu jednego wyścigu drużyna przegrywająca 14:70 zniweluje stratę do poniżej 10 punktów, bo w pierwszym meczu wygrała 50:40.
  2. Kolejna jest faza play-off.
    1. Kluby początkowo jadą w parach 1 – 4, 2 – 3.
      1. Pierwszy mecz rozgrywany jest na wyjeździe, prawdopodobnie po to, aby po dwumeczu zużyto więcej petard.
    2. Następnie wyliczana jest ilość punktów zdobytych w dwumeczach.
    3. Zwycięzca pierwszego meczu z drugim jadą o złoto.
      1. Znowu lepszy klub jedzie rewanż u siebie.
    4. Pozostałe dwa kluby jadą o brąz.
      1. Klub lepszy po 14 kolejkach ma „przywilej” rewanżu u siebie.

[edytuj] Skład ligi na sezon 2017

Stal Gorzów Wlkp. - Aktualnie mistrzowie Polski. Mają rzekomo dream-team, ale znając przykłady z ostatnich lat mogą zobaczyć złoto na szyi jak Van Gogh własne ucho.

KS Toruń - Zamiast wzmocnić skład i walczyć o kolejne medale, pewien senator wyCenzura1.svgdolił jednego ze swoich liderów, kontraktując przeciętniaków...

Falubaz Zielona Góra - Skład niemal w całości mają z zeszłego sezonu, mogą wywalczyć finał, o ile nie pojadą meczu w stylu zeszłorocznego półfinału.

Sparta Wrocław - W końcu po roku wygnania wracają na własny stadion.

GKM Grudziądz - Mają niby walczyć o utrzymanie, ale patrząc na brak znaczących wzmocnień - graniczy to z cudem...

ROW Rybnik - Liczą na to, że utrzymają się bez większych wzmocnień...

Unia Leszno - W zeszłym roku pewny faworyt na mistrza, a wyszło odwrotnie... Zostawili większość składu z zeszłego sezonu i myślą, że się odkują...

Włókniarz Częstochowa - Awansowali przy zielonym stoliku. Chcą utrzymać się składem, w których spora część zawodników ma ponad 35 lat.

Nasze strony
Przyjaciele