Spinozaur

Spinosaurus - Museu Blau - 2016 - (white background)

To ja, typ niepokorny!

Spinosaurus durbed

Lepiej go nie wkurzać…

Spinozaur – duży dinozaur drapieżny. Wielu twierdzi, że był rybożerny (co nie przeszkodziło mu w zabiciu T-reksa i zrobieniu masakry w Jurassic Park III).

[edytuj] Wygląd

Spinozaur miał pysk krokodyla i bosaki do ryb zamiast łap (był to taki Edward Nożycoręki wśród dinozaurów). Coś jeszcze rzucało się w oczy… to było… Nie podpowiadać, przecież wiem! A tak… ten kaloryfer na górze. Amerykańscy naukowcy mówią, że to był żagiel, a może po prostu spinozaurowi wyrastały kolce z grzbietu[1]? Żagiel miał go nagrzewać, dzięki czemu budził się szybciej i atakował ospałe ofiary. Było jedno „ale”. Gdyby zdrzemnął się na słońcu, po prostu by się przegrzał (czyt. przerobił na skwarkę).

[edytuj] Pokarm

Jedni mówią że ryby, inni że dinozaury. Najpewniej zjadał tych, którzy się kłócili o to, co jadł.

[edytuj] Rozmiar

Był to największy drapieżnik w historii Ziemi. Tak, tak, T-rex nie był największy. Giganotozaur też mu mógł naskoczyć, o! Miał podobno 13 metrów długości, ale znaleziono żuchwę (czyt. sztuczną szczękę), której spinuś-właściciel musiałby mieć 25 metrów.

[edytuj] Konkurencja

Najgroźniejszym przeciwnikiem Spinka był karcharodontozaur, kuzynek Tyrka, tyle że potężniejszy. Drugi zaraz po nim był sarkozuch (o którym też pewnie nie słyszałeś/aś) – zwierz wyglądający jak krokodyl, ale nim nie będący. Nie był z nim nawet spokrewniony. Miał pancerz, którego nawet szpony spinozaura nie mogły przebić. Zagrażał mu jednak tylko nad wodą[2].

Przypisy

  1. I widzisz, jak łatwo można zbić z tropu uczonych?
  2. Co oznacza, że cały czas, skoro Spinek podobno żywił się rybami.
Nasze strony
Przyjaciele