Strateg (piłka nożna)

Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy piłki nożnej. Zobacz też strateg wojskowy, strategia.

Strateg – znany na całym świecie trener piłkarski z genialnym zmysłem taktycznym; potrafi tak ustawić swój zespół, aby ten osiągnął wielki sukces.

[edytuj] Znani stratedzy

  • Otto Rehhagel – niemiecki trener, geniusz catenaccio. Zasłynął ze zdobycia Mistrzostwa Europy 2004 z Grecją. Jego taktyką było bronienie się cały mecz i strzelanie bramek ze stałych fragmentów gry, najczęściej z rzutów rożnych.
  • Guus Hiddink – holenderski taktyk. Ma niezliczoną ilość sukcesów, (bez pomocy sędziów) doprowadził w 2002 Koreę Południową do 4 miejsca na mundialu, prowadził także Chelsea Londyn, ale zwolniła go FC Barcelona, a konkretniej Iniesta strzałem rozpaczy.
  • Jose Mourinho – taktyk i ekspert piłkarski z Portugalii. Słynie z tego, że ciągnie za sobą po klubach gwiazdy typu Ricardo Carvalio czy Deco. Nic nie wygrał. Obecnie trenuje Chelsea, zasłynął z wypowiedzi na temat LM 2008/2009, twierdząc, że wyeliminuje Manchester, później, że Czerwone Diabły ulegną Porto i Arsenalowi.
  • Rafael Benitez – posiadacz znakomitej myśli taktycznej. Bronienie 90 minut + doliczony czas gry i liczenie na bramkę. Mecz jego drużyny jest ciekawy, gdy trafi na innego taktyka, np. Guusa (Chelsea – Liverpool 4:4).
  • Paweł Janas – obecnie trener Wesołej Bandy Józefa. Na MŚ 2006 nakazał naszym bronić się przed Niemcami do ostatniej kropli krwi, mimo palącej potrzeby zdobycia trzech punktów. Ostatnia kropla krwi została upuszczona w (przed)ostatniej minucie meczu.
Nasze strony
Przyjaciele