Suazi

Suazi
Stolica Tak jak w RPA, po sąsiedzku
Ludność Tak jak w RPA, po sąsiedzku
Język urzędowy Tak jak w RPA, po sąsiedzku
Ustrój Tak jak w RPA, po sąsiedzku
Religia Tak jak w RPA, po sąsiedzku
Waluta Tak jak w RPA, po sąsiedzku

Suazi (ang. Swaziland, tłum. Szwajcaria) – państwo położone gdzieś w Afryce. Jest tam strasznie gorąco i wszyscy są opaleni. Właściwie, to nie widać opalenizny, bo mieszkańcy są Murzynami, ale ponoć murzyni opalają się na szaro.

[edytuj] Historia

Mieszka tam mało ludzi, bo jest gorąco. Pięć lat temu w Suazi była wielka rewolucja październikowa, odbyła się w maju 2004 w stolicy państwa. Właściwie, to rewolucja ograniczyła się tylko do baru „Dzika Africa”, w którym dwóch jedynych turystów rzuciło butelką w barmana, powodując nieco jajowaty uraz głowy.

Największy wróg Suazi to sąsiedni Mozambik.

W związku z zatargami na granicy, pokojowi mieszkańcy Suazi postanowili poprosić o pomoc oświecone Imperium Matrioszki i Spirytusowej Czystej. W roku 1984, w stolicy niewielkiego kraiku, odbył się więc szczyt pokojowy, w którym uczestniczyło dwadzieścia pięć narodów, z ośmiu kontynentów, z pięciu stron świata[1]. Najważniejszym wydarzeniem okazała się przemowa ruskiego generała nieznanego z imienia, która przeszła do historii jako Traktat o Ruskich Czołgach. Dzięki niej możemy dziś podziwiać Suazi w jego odwiecznych granicach[2].

Przypisy

  1. Nie potwierdzono
  2. Tego też nie

Crystal earth.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele