Sympathy for the Devil

Rolling Stones Sympathy for the Devil

Kamyczki w tekturowym studiu nagrań

Sympathy for the Devil – piosenka napisana przez Rolling Stones, otwierająca album Beggars Banquet.

Jakimś dziwnym cudem, w 2004 roku została sklasyfikowana na 32. miejscu listy 500 utworów wszech czasów wg magazynu Rolling Stone.

Utwór śpiewany był przez jakiegoś dziwaka Micka Jaggera, natomiast tekst powstał poprzez najaranie się tekściarza książką Mistrz i Małgorzata Michaiła Bułhakowa.

Piosenka zaczyna się delikatnie, natomiast potem dużo o szatanie, potępieniu i innych tego typu rzeczach, które sprawiały, że w 1968 roku ludziom włosy dęba stawały.

Rzesze fanów były zdolne powyrzynać całe swoje rodziny, byle tylko zobaczyć na żywo Kamyczki grające ten właśnie utwór. Ze względu na jego szatański rozgłos został scoverowany przez wiele zespołów (ponoć sam szatan podsunął im pomysł stworzenia tego utworu).

[edytuj] Inne covery

Coverowało wielu artystów i prof. S. Jonalnych zespołów, m. in. przez Księcia Ciemności bądź Pistolety I Róże. Nawet wykorzystano ją podczas jednej z kampanii w Call of Duty.

O dziwo jeszcze przez polski zespół – Kobranocka (to ci sami od Kocham Cię jak Irlandię

[edytuj] Stosunek innych zespołów do nagrania

Przez mhroczne zespoły odbierany bardzo entuzjastycznie, ze względu na szatański tekst i rozgłos. Przez przeciwników odbierany średnio, szczególnie, że Rolling Stones to raczej mało szatański zespół, można by ich nazwać adeptami szatana... jednakże dość przyjemny utwór, ale przydałoby się go jakoś porządnie scoverować, wtedy dopiero byłoby co posłuchać!

Nasze strony
Przyjaciele