Szachy korespondencyjne

Szachy korespondencyjneszachy grane na odległość, gdzie ruchy gracze wysyłają sobie za pomocą listów, pocztówek, SMS-ów, mailów, ewentualnie przez portale do gry w szachy. Są jeszcze ciekawsze niż zwykłe szachy, gdyż jedna partia trwa zazwyczaj od 3 miesięcy do 6 lat. W tych szachach obowiązuje jeszcze jedna zasada – gracz, który umrze podczas partii przegrywa (zdarza się to średnio w co trzeciej rozgrywce).

[edytuj] Historia

W dawnych czasach szachista chcący zagrać z kimś na odległość wynajdował posłańca, który jak głupi latał od jednej osoby do drugiej, zanosząc po jednym ruchu. Można się domyślać, że było to cholernie drogie, więc zarezerwowane tylko dla nielicznych.

Gdy rozwinęły się usługi pocztowe, koszt jednej partii znacznie zmalał. Kosztował już tylko tyle, co 50–120 znaczków pocztowych. Dzisiaj to by było 80–250 zł za partię. Bajecznie mało!

W końcu pojawił się Internet, dzięki czemu każdy, kto go posiada, może grać płacąc jedynie za ten Internet, zużycie prądu itd.

Crystal Clear device joystick To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny gier. Jeśli umiesz grać nie tylko na nerwach – rozbuduj go.

Nasze strony
Przyjaciele