Szczytno

Szczytno.jpg

Codzienna szara rzeczywistość…

Fota01-kino-jurand.jpg

Szczycieńskie kino „Jurand” w czasach swojej świetności

Szczytno – historyczne miasto położone koło Spychowa na terytorium Prus Książęcych, które zatrzymało się w roku 1400. Na dzień dzisiejszy miasto nie oferuje wiele poza kamienno-ziemniaczano-żółtkową zabudową wywodzącą się ze średniowiecza. Żyje tu Jurand ze Spychowa oraz zespół Hunter. Już w średniowieczu przewidując rozwój miasta oślepiono Juranda aby zaoszczędzić mu widoku dzisiejszego miasta. Reszta oślepień dokonała się na licznych metach, a wraz z ostatnim oślepieniem szara sfera przemysłu alkoholowego podupadła. Idąc za tym historycznym przykładem miejscowy przemysł lniarski po ubraniu wszystkich mieszkańców w siermiężny lniany strój Juranda (patrz: Sienkiewicz „Krzyżacy”, opis maratonu Juranda ze Spychowa do Szczytna) również podupadł na tyle ile tylko można upaść. Strach myśleć co będzie z jedynym pozostałym przemysłem meblowym, gdy już każdy z mieszkańców będzie posiadał jakiś mebel!

[edytuj] Statystyka

  • 1 szkółka policyjna na 10 km2
  • 4 mety na 1 km2
  • 20 mebli na 1 m2
  • 16 oślepień na 1 km2

Wniosek: 5 kilo ubrań lnianych na 1 oślepienie.

[edytuj] Położenie

Miasto Szczytno położone jest na peryferiach wsi Targowo, oraz nieopodal Sędańska. Z dala od Warszawy, ale bliżej Olsztyna. Nad jeziorem „Domowa Zalewaja Duża” i dla mniej wybrednych „…Mała”. Znane także z nieopodal położonego lotniska, Szymany, na którym to ponoć lądował sam Bin-Laden.

[edytuj] Tradycje

  • Najważniejszą z miejscowych tradycji jest palenie Kozłów czyli inaczej Jinlingów.
  • Każdy kto choć raz spróbuje pływania w miejscowej zupie zrozumie co mam na myśli. Jest to rytuał którego każdy pijany człowiek musi spróbować.

[edytuj] Media

Praktyczny brak jakichkolwiek źródeł komunikacji międzyludzkiej sprawia że to miasto jest najlepszym przykładem jesieni średniowiecza polski. Wyjątkiem są „Dni i Noce Szczytna”, ale szczególnie noce po których nikt nie pamięta dni.

[edytuj] Handel

Najwyższy stopień urbanistyki miasta Szczytno objawia się praktycznie w każdym miejscu w każdzym czasie. Rozróżniamy 4 rodzaje met:

  • Papierosy na sztuki (najlepsze rosyjskie przysmaki)
  • Wódka (4zł za dm3 rosyjskiego preparatu)[1]
  • Papierosy na paczki (Jinling, Monte Carlo…)
  • All Inclusive – punkty multi obsługowe.

Ponadto 3 biedronki, Lewiatan, Kaufland, Lidl, Stokrotka, Media Expert, Carrefour, Intermarche oraz Centrum Market. Na samym końcu prezentuje się rynek miejski z nieatestowanymi grzybami w sezonie letnim – prowadzącymi do mocnych zatruć i halucynacji.

[edytuj] Ciekawostki

  • Zdarza się, że po mieście szwendają się różne psychole z DPSu (Domu Pomocy Społecznej), choć najczęściej można ich spotkać żebrzących o kasę pod pobliskim Carrefourem.

Przypisy

  1. W 2011r. za 500ml. rosyjskiego preparatu płaci się już 8zł. To jest skandal!

Nasze strony
Przyjaciele