Take a Look in the Mirror (album)

Take a Look in the Mirror (album)
Wykonawca KoЯn
Wydany 25 listopada 2003
Nagrywany kwiecień – sierpień 2003
Gatunek Nu metal, Metal alternatywny
Długość za długi
Wytwórnia Epic Records
Producent Jonathan Davis
Następny Album Do zobaczenia pod drugiej stronie
Poprzedni Album Niedotykalski się znalazł!

Take a Lock in the Mirrorszósty album amerykańskiej grupy muzycznej KoЯn. Charakteryzował się tym, że Davis, zamiast śpiewać o tym, że go gwałcili/bili/wyzywali/malowali/jedli, ryczy jak (prawie) prawdziwy deathmetalowiec.

[edytuj] Tracklista

  1. Right Now – tekst w większości bez sensu, pod koniec nawet Davis ma dość tego utworu i drze się do siebie, żeby się zamknął albo sam siebie wyrCenzura2a. Teledysk przedstawia, jak to Davis sam siebie wyrCenzura2.
  2. Break Some Off – teoretycznie, gdyby nie zwrotki, w których śpiew brzmi jak w popowej piosence, można by to zakwalifikować jako death metal.
  3. Counting on Me – nieudany growl w tempie ballady rockowej. Nic ciekawego.
  4. Here it Comes Again – patrz: „Break Some Off”.
  5. Deep Inside – głęboko w środku. Tak, tam czujesz ból po odsłuchaniu tej piosenki. W zasadzie każdej piosenki KoЯna.
  6. Did My Time – soundtrack dla Tomb Raidera. Chyba największe osiągnięcie, jeśli nie jedyne, w kwestii tej płyty. Teledysk tylko to potwierdza. Zespół grając na wysypisku śmieci wskazuje miejsce lądowania ich dyskografii.
  7. Everything I've Known – emowska piosenka, przytoczę cytat: „Czuję, że wszystko straciłem, nie dam rady sam, czuję, że wszystko straciłem”, normalnie człowiek jest pogodniejszy od razu. Teledysk to zaś standardowy odjazd po narkotykach, czerwone cyklopy, ściany z glutów, gluty i inne równie wartościowe rzeczy.
  8. Play Me – 90% utworu wykonuje w sumie czarnoskóry raper, pozostawiając Davisowi krótki ryk na końcu. Można by te 10% zaliczyć do normalnego, ciężkiego metalu, ale oczywiście to KoЯn, więc bez popowego śpiewu się nie odbyło.
  9. Alive – pierwsza, kiedykolwiek nagrana piosenka zespołu. Jednak dopiero robiąc szóstą płytę wytrzeźwieli na tyle, żeby przypomnieć sobie, że nagrali ten utwór.
  10. Let's Do This Nowzróbmy to teraz. Nie, to nie utwór o tym. Davis śpiewa o tym, że chce pobić do krwi, najlepiej jakiegoś antyfana zespołu, a tytuł to słowa, którymi zachęcał do tego samego kolegów z zespołu.
  11. I'm Done – prawie trzy i pół minuty biadolenia o tym, jacy to ludzie są źli, jak ściągają Davisa na dno, że on sam jest hańbą, bólem i szaleńcem. Pod koniec stwierdza zaś, że jest spełniony.
  12. Y'All Want a Single – nieliczny growl w refrenie, reszta to disco polo z ciężkimi gitarami.
  13. When Will This EndKiedy to się skończy? – pytanie zadawane przez każdego słuchacza, który wytrzymał aż do tego utworu. Po zakończeniu piosenki słuchacz czeka (o ile przeżył) ponad 6 minut, by usłyszeć jak na koncercie zespół bezcześci Metallicę grając cover utworu „One”.

[edytuj] Twórcy

Nasze strony
Przyjaciele