Tarnowskie Góry

Tarnowskie góry1.jpg

Napisy różne w Tarnowskich Górach

Tarnowskie Góry – miasto na Górnym Śląsku, zamieszkane przez Hanysów. Dzieli się na trzy części: wjazd, środek i wyjazd z miasta, choć granice między częściami są płynne i zależą od tego, skąd się patrzy, np. widząc Osadę Jana można myśleć, że jest się już w górach. Nic Bardziej mylnego – czeka cię jeszcze z 200 metrów zadrzewień i mniejszych gór, czyli Tarnowskich Pagórków. Przy wjeździe żyją smoki, pilnujące rogatek przed gorolami. W środku miasta znajduje się ZOO; wśród jego mieszkańców mnóstwo ptactwa domowego Na krańcu miasta mieszkają kloszardzi, przeniesieni tutaj razem z Sorboną z Paryża przez Jana III Sobieskiego. Miasto słynie z kopalni biżuterii srebrnej oraz z żywego lasu drzew pociągowych, z których IKEA robi lokomotywy.

W środkowym środku na środku rynku znajdują się kopuły. Jest to średniowieczna konstrukcja z plastiku, według naocznych świadków żyjących do dzisiaj zaprojektowana przez samego Michała Anioła. Kopuły wzbudzają wiele pozytywnych emocji związanych z idealnym dopasowaniem do koncepcji całego rynku. Ciekawostką jest też psikus samego projektanta – urwana klamka z damskiego kibla, która tak na prawdę była zamysłem konstruktorskim artysty. Jest to prawdopodobnie jedyne miasto w Polsce, gdzie przy zabytkowym rynku znajduje się nowoczesny drapacz chmur z końca XX wieku.

[edytuj] Etymologia nazwy miasta

Panem Tych Ziem był niejaki Adam de Tarnowice, od którego nazwę wzięła najstarsza dzielnica Tarnowskich Gór. Z kolei Góry to dawna nazwa kopalń.

[edytuj] Władze

Miasto od wielu kadencji rządzone jest przez nauczycieli[1]. Według stanu na 2013 r. miastem rządził pochodzący z Czech książę inż. Arkadio. Razem ze swoim paziem, dzielnym Tomaszem i wesołą drużyną dbają, aby w królestwie żyło im się dostatnio, a lud miał ciągłe powody do śmiechu.

[edytuj] Atrakcje

  • Rynek – wraz ze wspomnianymi cudami architektury oraz Parkiem Wypoczynku i stołówką dla gołębii.
  • Park Miejski – mogący się poszczycić największą kolekcją obumarłych liści z kilku epok – gratka dla każdego miłośnika biologii. Jest tam także wieżyczka widokowa z wieloma dowodami miłości i/lub przynależności klubowej.
  • Kopalnia Zabytkowa Rud Srebronośnych – gdzie do XX wieku wydobywano, drogie panie, gotową biżuterię ze srebra! I to nie są kurwa żarty.
  • Dworzec MZKP/KZK GOP – najczystszy i najpiękniejszy architektonicznie w Polsce. Konkurować może jedynie z wyburzonym dworcem PKP w Katowicach.
  • Park Wodny – posiadający sztuczną Wisłę, swego czasu postawił miasteczko na krawędzi bankructwa.
  • Ohio – jest to zbiór ramp dla deskorolkarzy i BMX-siarzy. Posiada ogrodzenie, które z lotu ptaka ma kształt stanu Ohio.

Mieszkańcy Tarnowskich Gór nie mają szczęścia do zbiorników wodnych. Aby wypocząć nad wodą muszą jechać do pobliskich gmin Miasteczko Śląskie – Zalew Nakło-Chechło – lub Świerklaniec. Stwórca nie dał Górzanom nawet przyzwoitej rzeki. Rzeki są tam marne, bo taka Drama ma pół metra szerokości, Woda Graniczna – 25 cm, Stoła – 1,5 m, zaś wodę zastąpiono w niej ściekami komunalnymi.

[edytuj] Dzielnice

  • Bobrowniki Śląskie – Najnudniejsza dzielnica miasta. Domy jednorodzinne gdzieniegdzie oddzielają pola i szosy, po których jedzie jedno auto na godzinę. Wyposażone w Tesco.
  • Lasowice – Metropolia Tarnowskich Gór, zamieszkiwana przez znawców wyśmienitych trunków oraz najlepszych organizatorów melanży. Posiada fabrykę perfum i Lidla. Podzielona na część z domkami jednorodzinnymi i dwa osiedla: Górne (Stare) i Dolne (Nowe);
  • Opatowice – Najekskluzywniejsza dzielnica Tarnowskich Gór, dzielnica domów jednorodzinnych, kolorowych szeregowców. Mieszkać tam jest po prostu trendy.
  • Pniowiec – lub Pniowitz, Oddalona od Gór o 8 km. Nic więc dziwnego, że wyposażona w zalesione pagórki. Poza słynnymi pączkami i zbiorniczkiem wodnym niewarta uwagi.
  • Repty Śląskie – Dzielą się na Stare i Nowe Repty.Podgrodzie miasta Tarnowskie Góry oraz punkt przerzutowy ciężkich narkotyków co jest bezpośrednią przyczyną rozwoju wioski i nadaniu jej statutu Miasta Sprzyjającego Szemranym Interesom przez Wielkiego Hetmana Bronisława Komorowskiego. By dostać się do miasta potrzebna jest specjalna przepustka – glejt. Okazać go należy strażnikom stojącym na warcie pod bramą wjazdową(lub wyjazdową) miasta lub zwyczajnie przekupić zapomogą finansową. Nocą miejscowi wieśniacy nękani są przez Bestię, która zrodziła się z grzechu poprzez niepłacanie abonamentu. Repty położone są w największym dołku w okolicy Tarnowskich Gór, co powoduje u mieszkańców ciężką depresję. Połączone z Łotwą programem partnerskim o pomoc w uprawie zimników na zimę i leczeniu ciężkich zaburzeń psychicznych spowodowanych niedożywieniem. Już jego świątobliwość Ino Trzeci zauważył w 1201 r. sławę Reptones. Jest tam dużo zabytków, np. źródło młodości, które odmładza zazwyczaj starsze panny i sprawia, że martwi zmartwychwstają! Na terenie całej dzielnicy można znaleźć kilka sklepów monopolowych( z czego dwa są całodobowe!), by ludziom żyło się lepiej.
  • Rybna Tarnowskie Góry (Rybna) – Jest tam dużo ryb i Rybi Pałac.
  • Sowice – Niemal niezauważalna między Śródmieściem a Lasowicami.
  • Stare Tarnowice – Naprawdę są najstarsze. Tam żył de Tarnowice. Część tej dzielnicy to wyposażone w Biedronkę Osiedle Przyjaźń. Chodzi o przyjaźń tarnogórsko: -francuską, -łotewską, -szwedzką, -litewską, -włoską. Wymieniać można tyle państw, ile na osiedlu jest ulic.
  • Strzybnica – Dzielnica pod sierpem i młotem. Po Śródmieściu najlepiej rozwinięta. Można tam kupić jedwabne majteczki.
  • Śródmieście (Tarnowskie Góry) (Śródmieście – Centrum) – Kwintesencja Tarnowskich Gór. Wyposażone w Biedronkę.
  • Osada Jana – Najmniejsza dzielnica, składająca się z wieżowców i drapaczy chmur. Nazywany Janhattan. Wyposażona w Biedronkę, Żabkę, Makdonalda i BP.
  • Fazos – jedyne i niepowtarzalne osiedle czteropiętrowych bloków. W swoim asortymencie posiada Biedronkę, Tesco, a także Empik oraz JYSK.

Przypisy

  1. A propos – czym różni się pedagog od pedofila?

Nasze strony
Przyjaciele