The Dio Years

The Dio Years
Dio Years
Mroczne gotyckie litery...
Wykonawca Czarny Szałas
Wydany 3 kwietnia 2007
Nagrywany 1979-1982, 1992, 2007
Gatunek heavy metal
Długość w sam raz
Wytwórnia Nosorożec Records, Ci od Królika Bugsa
Producent Murzyni z Szałasu
Następny Album Na żywo z Holu Radiowego Miasta
Poprzedni Album Zjednoczenie
 
The Dio Years (2007) – album kompilacyjny grupy Black Sabbath zawierający najbardziej beznadziejne nagrania zespołu z czasów, gdy wokalistą był Ronnie James Dio. Oprócz tego, żeby w ogóle ktoś kupił ten godny pożałowania wyrób dograno trzy bardzo dobre utwory, które można znaleźć tylko tam, chociaż jedna z nich doczekała się również wydania jako singel. Dodatkowo w Anglii wydano rozszerzoną edycję z dodatkowymi utworami z Live Evil jako tak zwane Tour Edition, w ramach promocji rozpoczynającej się trasy koncertowej. Taki chwyt marketingowy.

[edytuj] Lista Utworów

  1. Neon Knights
  2. Lady Evil
  3. Heaven and Hell
  4. Die Young
  5. Lonely is the Word
  6. The Mob Rules
  7. Turn Up the Night
  8. Voodoo
  9. Falling Off the Edge of the World
  10. After All (The Dead)
  11. TV Crimes
  12. I
  13. Children of the Sea (live)
  14. The Devil Cried – nowa piosenka. Opowiada o tym jak Dio zabłądził kiedyś przypadkiem do piekła, a Szatan nie chciał wypuścić go z powrotem. Aby go przekonać Ronnie opowiadał mu jakie miał beznadziejne życie, jak śmiali się z niego koledzy w szkole, bo był niski, jak później musiał spać pod mostem, bo w początkach swojej kariery nie miał pieniędzy na nocleg. Niestety wzbudziło to jedynie śmiech diabła, który zdecydował się wypuścić muzyka dopiero, gdy ten wyznał mu miłość.
  15. Shadow of the Wind – schizowa piosenka, w której fani doszukują się różnych interpretacji od radości Dio z powrotu do Black Sabbath, poprzez lęk przed samotnością i arachnofobię po nekrofilię. Sam autor twierdził, że tekst pisał „tak se”.
  16. Ear in the Wall – tu natchnieniem stało się z kolei zakładanie podsłuchów przez CBA w domach niewinnych obywateli.
  17. Neon Knights (Live, tylko Tour Edition)
  18. The Mob Rules (Live, tylko Tour Edition)
  19. Children of the Grave (Live, tylko Tour Edition)
  20. Voodoo (Live, tylko Tour Edition)

[edytuj] Twórcy

Nasze strony
Przyjaciele