The Jimi Hendrix Experience

JimiHendrix.jpg

I niby on niczego nie bierze?

The Jimi Hendrix Experience – zespół rockowy, który grał do 1970 r.

[edytuj] Historia

Pewnego dnia Hendrix spotkał paru muzyków – Peta Townshenda i Erica Claptona, których polubił. Potem były jakieś tam supporty, gdzie grał na gitarze zębami aż powstał zespół. Wziął innych muzyków – Noela Reddinga i Mitcha Mitchella i postanowili nagrać pierwszą płytę. Potem drugą. I trzecią, dzięki czemu mieli spokój. Zaraz, zaraz... Musieli grać na wszelkich festiwalach jakie wtedy były. Następnie zespół się rozpadł, ale reaktywował się w 1970, przez co była jedna zmiana personalna – doszedł Billy Cox. A potem nastąpiła śmierć Hendriksa i tyle po zespole.

[edytuj] Nazwa

Nazwa powstała pod wpływem Maryi Panny. W każdym razie postanowili rezerwować ilość słów w nazwie grając w marynarza. Jimi zajął dwa słowa a pozostali po jednym. Hendrix przydzielił jednemu The, a drugiemu Experience. Lider postanowił wziąć swoje imię i nazwisko[1]. I tak powstała nazwa zespołu The Jimi Hendrix Experience.

[edytuj] Albumy

Albumów zespół miał trzy i o dziwo wszystkie były dobre.

  • Are You Experienced? – super album, którego przesłaniem jest granie w MMORPG.
  • Axis: Bold as Love – druga płyta nagrana w olimpijskim studiu. Mniej sławna niż ta powyżej, a zawsze lepsza od niektórych płyt z lat 80 Queen.
  • Electric Ladyland – trzecia płyta, która po polsku brzmi[2] Elektryczna Damolandia.Nie wiadomo co poeta miał na myśli, choć niektórzy próbują utożsamiać Damolandię z mitycznym Lachonarium.

[edytuj] Występy

Zespół występował głównie w Europie i nikt nie wiedział w USA co to za zespół. Jednak wystąpili w Monterey. Dzięki temu mogli oddawać się temu, co każdy rockmen musiał. Czyli sex, drugs and rock and roll!

[edytuj] Koniec

Pewnego dnia Jimi kopnął w kalendarz i nastąpił koniec zespołu. Postanowili nie grać już, bo ten zespół nie istniał bez Jimiego, tak jak Nirvana bez Kombajna.

Przypisy

  1. Oryginalnie, nieprawdaż?
  2. Dosłownie!
Nasze strony
Przyjaciele