The Last Stand

The Last Stand
Sabaton - The Last Stand cover
Okładka albumu. Widzicie tego husarza po prawej?
Wykonawca Szwedzki Baton
Wydany 19 sierpnia 2016
Nagrywany też gdzieś w Szwecji
Gatunek Power metal
Długość w sam raz
Wytwórnia Nuklearny Wybuch Records
Producent Peter Tägtgren
Poprzedni Album Gieroje

The Last Stand (ang. Ostatni statyw) – ósmy album Szwedzkiego Batona, wydany światu 19 sierpnia 2016. Tak jak w poprzednich, tak i w tym są śpiewane historie o historii.

[edytuj] Zapisany dźwięk, czyli lista utworów

  1. Sparta – jest to piosenka... Piosenka? To jest Sparta!
  2. Last Dying Breath – historia serbskiego Chucka Norrisa imieniem i nazwiskiem Dragutin Gavrilović, który głosił propagandę wiarę w zwycięstwo w czasie walk w Serbii. Brał udział w każdej wojnie, jaka toczyła się w rodzinnym kraju i wokół niego, a umarło mu się dopiero w roku 1945. I nie, nie umarł od kuli, od wybuchu ani w niewoli. Śmiertelną ranę zadała mu bieda.
  3. Blood of Bannockburn – jak mówi sam tytuł, jest to krwi płonącego bana imieniem Nock, który dowodził oblężeniem pewnego zamku w Szkocji.
  4. Diary of an Unknown Soldier – długi (trwający aż niecałą minutę!) wstęp do następnej piosenki.
  5. The Lost Battalion – największy hit z tegoż albumu, opublikowany jeszcze przed premierą. Opowiada historię pewnego pikniku, zorganizowanego przez Szkopów i Hamerykanów w lesie Argonne i wokół niego. A wszystko to w 1918 roku. Z racji zamieszczenia tej historii przez Sabaton na swojej płycie można się domyślić, że piknik ów skończył się małą sprzeczką.
  6. Rorke's Drift – tym razem o bitwie między Murzynami a Angolami[1]. Wbrew pozorom nie jest to piosenka o driftingu.
  7. The Last Stand – tytułowa piosenka. Dzięki niej dowiemy się, co sprawiło, że Gwardia Szwajcarska podgląda papieża. Fabule opisywanej w piosence dramaturgii dodaje wątek zaginionych stojaków na nuty.
  8. Hill 3234 – czyli bój o wzgórze 3234. Nie kojarzysz? To przypomnij sobie radziecką interwencję w Afganistanie[2].
  9. Shiroyama – czyli jak grupka samurajów stanęła naprzeciw całej armii Imperium. Nie, nie temu z Gwiezdnych Wojen.
  10. Winged Hussars – piosenka o husarii. Tak, tak! Dobrze widzisz - piosenka o husarii, ku fapie chwale narodowców.
  11. The Last Battle – ostatnia bitwa Amerykanów, tym razem w czasie akcji drugiej światowej gry MMOFPS.

Dodatkowo, na plejliście znalazły się trzy bonusowe utwory. Jako dodatek do albumu. Jako nagroda dla tych, co album kupili/ściągnęli

  • Camouflage – niestety, nie możemy odnaleźć stosownego opisu utworu. Tak dobrze się zakamuflował.
  • All Guns Blazing – wystrzałowy cover piosenki pewnego księdza.
  • Afraid To Shoot Strangers – kolejny cover, oryginalnie śpiewany i grany przez Żelazny Majdan.

[edytuj] Twórcy tego zacnego albumu

Przypisy

  1. Nie, nie tymi z Angoli
  2. Tak jest! Oni też tam byli!
  3. Nie, nazwa nie pochodzi od radzieckiego żołnierza o nazwisku Basow
Nasze strony
Przyjaciele