Tom i Jerry

Słuchaj no, koteczku!

Spike do Toma

Au-u-u-u!

Słynny krzyk Toma

AAAAAAAAAAAAA!

Inny słynny krzyk Toma

Tom i Jerry (ang. Tom & Jerry) – bajka animowana o kocie, myszy, psie i innych postaciach. Prawdopodobnie najlepsza bajka XX wieku. Puszczany na kartonie i bumerangu, bywał też emitowany na plusie. Bajka opowiada o kocie Tomie, który w każdym odcinku próbuje złapać mysz imieniem Jerry, co mu się nie udaje...

[edytuj] Bohaterowie

[edytuj] Główni

  • Tom – kot, a zarazem największy rywal Jerry'ego i Spike'a. Ma słabość do kocic, mleka i wszystkiego, co jest związane z jedzeniem. Panicznie boi się Spike' a. Gdy tylko coś go zaboli, drze się jak opętaniec. W jednym odcinku nawet poszedł do piekła!!!
  • Jerry – mysz domowa, która nic tylko wkurza Toma i utrudnia mu życie... Jest bardzo sprytny [1].

[edytuj] Drugoplanowi

  • Mamcia dwa butyczarnoskóra właścicielka Toma w średnim wieku [2]. Boi się Jerry' ego. Bardzo nie lubi[3], kiedy Tom coś rozwali w jej domu. Jest wtedy wściekła i spuszcza mu łomot, wywalając go z domu.
  • Spikepies i jeden z rywali Toma. Nienawidzi go. Ma także synka, Tike'a. Tak jak właścicielka Toma także spuszcza mu łomot. W przeciwieństwie do głównej dwójki opanował ludzki język.
  • Tike – syn Spike' a. Pojawia się w niektórych odcinkach. Często pada ofiarą Toma i jego wybryków, a Spike go ratuje przed nim.
  • Butch – kumpel [4] Toma, charakterny Cygan. W niektórych odcinkach jest bezdomny.
  • Kaczorek – kaczka dziwaczka i kolejna ofiara Toma[5].
  • Nibbles – siostrzeniec Jerry'ego. Jego charakterystyczną cechą jest to że absolutnie nigdy nie jest posłuszny swojemu wujkowi, ciągle partacząc misterne plany. Wiele razy zaprzyjaźnił się z Tomem, a zazwyczaj daży go sympatią. Zdaniem pewnych środowisk Nibbles zwyczajnie nie jest anty-kocim rasistą jak Jerry.

[edytuj] Epizodyczni

  • Kanarek – kumpel Jerry' ego.
  • Złota rybka – pojawia się tylko w jednym odcinku.
  • Lektor – mimo że pojawia się za każdym razem, kiedy jakiś odcinek się zaczyna lub kończy, jego rola ogranicza się tylko do tłumaczenia napisów, zapowiadania aktorów którzy podkładali głos innym postaciom niż tytułowe sierściuchy, oraz powtarzania jak mantrę kto wykonał na czyje zlecenie udźwiękowienie polskojęzycznej wersji.
  • Spiker z radia – ostrzega słuchaczy przed białymi myszkami.
  • Mały dzięciołek – pojawia się w tylko jednym odcinku. Jest kolejną z niedoszłych ofiar Toma. Mimo że dopiero co wykluty, doskonale zna się na fizyce i inżynierii. Do tego ma niewiarygodne zdolności obróbki skrawaniem drewna, które bezlitośnie wykorzystuje przeciw Tom'owi.

[edytuj] Ciekawostki

  • W jednym odcinku Tom Otrzymał w spadku fortunę. Jedynym warunkiem było to że nie może skrzywdzić żadnego stworzenia. Jednak Jerry jako sadystyczna kreatura, zabawiał się jego kosztem. Ostatecznie Tom zdecydował się zreygnować z fortuny na rzecz możliwości dokonywania przemocy.
  • Postaci mogą swobodnie łamać prawa fizyki dopóki są tego nieświadome.
  • Płeć Jerry'ego jest zagadką. Zazwyczaj jest przedstawiany jako postać męska, ale często zdarza mu się przyjmować role żeńskie. Specjaliści od tego zgadanienia pracują nad wyjaśnieniem.
  • Jerry bardzo rzadko współpracuje z innymi myszami. Powodem jest to, że największa ilość porażek których zaznał działa się właśnie gdy działał z inną myszą.
  • Tom bardzo często przejawia powiązania z półświatkiem przestępczym, aczkolwiek jego pozycja jest nieokreślona.

[edytuj] Teorie na temat serialu

Powstała pewna miejska legenda, jakoby Tom był wegetarianinem, a więc choćby chciał łapać myszy, to nie może.

Przypisy

  1. Ba! Nawet bardziej od Toma!
  2. Wg starego powiedzenia Żydów
  3. Nawet nie cierpi
  4. czasem nawet rywal
  5. Dużo jest tych jego ofiar
Nasze strony
Przyjaciele