Tyranozaur

Tyranozaur (znany też jako Tyrannosaurus Rex, T-Rex lub po prostu Tyrek) – dawno wymarły gatunek dinozaura[1], znany głównie ze swego okrucieństwa[2] i zębów, których nie powstydziłby się żaden dentysta. Tyranozaury żyły na całym świecie, dlatego jeszcze kilkaset lat temu na całym świecie panoszyli się królowie.

[edytuj] Budowa ciała

Amerykańscy naukowcy są święcie przekonani, że „zwierzok” zwany tyranozaurem miał 10 m wzrostu, 15 m długości, ważył 10 ton i miał niewielką główkę, a jego brzuch stanowił 90% masy ciała, wymiary te pasują jednak jedynie do osobników żyjących na terenie obecnego USA. W pozostałych częściach świata T-Rexy miały najwyżej 4 m wysokości i nie mniej niż po 13 m długości, ważyły 7 ton, a brzuchy miały normalne. Za to ich łby były ogromne – tyranozaur mógłby zmieścić w swej paszczy krowę albo człowieka. Ciało tyranozaura składa się z samego tyranozaura i reszty tyranozaurowej. Tyrek pomimo małych łapek udziela się w koszykówce jako maskotka drużyny, aby ukryć swoje braki w ewolucji przednich łap.

[edytuj] Usposobienie

Tyranozaury były wrogo nastawione do wszystkich i wszystkiego. Wciąż nie wiadomo, jakim cudem mogły się rozmnażać[3]. Były też niezwykle żarłoczne – zżerały większość rzeczy, które mogły pogryźć na swojej drodze. Miały tendencję do tyranizowania słabszych – stąd teoria, że królowie-tyrani pochodzą od dinozaurów. Ich agresja spowodowana była prawdopodobnie krótkimi kończynami przednimi, co uniemożliwiało im pewne czynności (wiadomo, o co chodzi).[4]

Inną cechą tyranozaurów jest karmienie swoich młodych złymi ludźmi (zobacz Zaginiony świat: Park Jurajski i Zaginiona Dinotopia).

Jeśli chodzi o armor to Tyrek zawstydziłby nawet armię USA – oprócz swoich słynnych ząbków miał również pazury, które rozerwałyby cię na pół [5], ogon tak długi i twardy jak słup telefoniczny, kostne guzy na czaszce i pewnie coś tam jeszcze, co paleontolodzy jakimś cudem przeoczyli. Zaopatrzony w taki arsenał, wygrywał starcia ze wszystkimi innymi dinozaurami (no, prawie wszystkimi).

[edytuj] Pochodzenie

Tyranozaury wyewoluowały prawdopodobnie z innych, starszych gadów. Amerykańscy naukowcy doszli do wniosku, że mogły być zwierzętami dającymi początek ludziom. Zostałyby wtedy zaliczone do tzw. dinozaurów człekokształtnych.

[edytuj] Hipotezy wymarcia

Pierwsza najpopularniejsza i najprawdopodobniejsza teoria głosi iż tyranozaury wymarły wskutek szaleństwa, które opanowało cały gatunek, spowodowanego brakiem możliwości robienia wiadomo czego. Druga hipoteza jest zdecydowanie mniej prawdopodobna: otóż głosi ona, iż tyranozaury po zeżarciu wszystkiego, co się da wymarły z głodu. Trzecia teoria głosi natomiast, iż spóźniły się one na Arkę (ale nie Przymierza, tylko tę od Noego).

[edytuj] Galeria

Przypisy

  1. Czytaj: przerośniętej jaszczurki
  2. Niektórzy uważają, że był niegroźny i żywił się padliną, ale prawdy nikt nie zna
  3. Jeśli w ogóle
  4. Ale o tym sza!
  5. A przy odrobinie szczęścia nawet na 3 części
Nasze strony
W innych językach