FANDOM

Tyskie

Wkład Tyskiego w popularyzację poglądu, że język polski jest łatwy

After Tyskie

Przesadził z piwem

Tyskie. Nasze Najlepsze

Motto Tyskiego

Tyskie – marka piwa. Fenomen Tyskiego polega na tym, że cokolwiek by się nie działo, obojętnie w którym roku, w tym samym roku warzono już pierwsze piwo w zakładach Tyskie.

Historia edytuj

Menu2

Tyskie do wszystkiego

Recepturę opracował niejaki Alkoh Moczymorda, heretyk, satanista i ateista pochodzenia żydowskiego. Modlił się dziesięć dni i dziesięć nocy, aż w końcu otrzymał objawienie, zawierające przepis uwarzenia tyskiego. Uczeni w piśmie sądzą, że zrobił to, aby skarać niewiernych i grzeszników wiecznym kacem. Jaśnie oświecony udał się do rady miasta i poprosił o przydzielenie mu lokalu, w którym mógłby produkować piwo. Odmówiono mu, gdyż przyszedł na spotkanie pijany i w dodatku się nie podzielił – jak miał stwierdzić jeden z urzędników.

W drodze powrotnej Moczymorda spotkał hrabiego Gorzałę, który będąc pod wpływem upojenia alkoholowego obiecał Moczymordzie sfinansować przedsięwzięcie, bo żona zabroniła mu pić wódkę, ale nic nie mówiła o piwie. Gdy hrabia wytrzeźwiał, Moczymorda dodatkowo utrzymywał, że dostał specjalna misję od Boga i, dzięki synowi szlacheckiemu, otworzył browar w Tychach w roku 1629.

Czasy szlacheckie edytuj

Pierwszym kuflem został poczęstowany Jan III Sobieski, który był wtedy niemowlęciem – tak uczczono otwarcie browaru. Zakład chciano zamknąć parę lat później, ale król polski, który był degustatorem tyskiego, stoczył słynną bitwę pod Knajpą, gdzie polska husaria pokonała Turków[1], wypijając więcej alkoholu niż przeciwnicy. Wrogowie musieli pogodzić się z porażką i zapłacić za całość wypitego piwa, co ich doszczętnie zrujnowało.

Pochodzenie edytuj

Tyskie jest japońskim piwem z Teksasu, warzonym przez Czechów w Australii na terenie Niemiec w belgijskim browarze. Czyli, jak widać, pochodzi z Polski.

Stosowanie edytuj

Kupić 1000 butelek i je otworzyć. Po otwarciu wypić następne.

Przypisy

  1. Ówcześnie określanych mianem „cyganów”. Spora ich grupka miała bazarek na przeciwko browaru. Chcąc powiększyć swój plac targowy, napadli na Alkoha Moczymordę i postanowili opróżnić cały jego zapas piwa