Underworld

Underworld (ang. Świat podziemny) – hamerykański film z 2002 roku opowiadający o wojnie między wilkołakami a wampirami. Charakteryzuje się, jak na horror, wyjątkowo niskim współczynnikiem śmierci na minutę.

[edytuj] Fabuła

Film opowiada o niedouczonym pielęgniarzu, który zostaje podziabany przez nisko przelatującego wilkołaka[1], w wyniku czego zostaje wciągnięty w trwający od tysiąclecia (czyli, zdaniem Amerykanów, sześciuset lat) konflikt między jedną a drugą frakcją. W międzyczasie przeżywa pogryzienie przez wampira w wyniku czego zamienia się w wampiropsa czy innego wilkołaka z głową wampira i robi sieczkę z wodza wampirów, nazwanego mrocznie Wiktorem[2], który śmiał podnieść rękę na jego TruLoff. Co ciekawe rzeczona kobieta (tak, główny bohater jest hetero!) ma na imię Selena. W międzyczasie ginie też szef wilkołaków, Lucien, ale jego śmierć nikogo nie obchodzi, bo jest rasowym badassem bez charakteru.

[edytuj] Interpretacja

Miejscem zaczepienia interpretacji jest samo nazwisko głównego bohatera – Corvin. Ma on rzekomo pochodzić, podobnie jak pierwszy wampir i pierwszy wilkołak, od czternastowiecznego węgierskiego alchemika Corvinusa, co prowadzi nas wprost do tego, że jest tak naprawdę alegorią Janusza Korwina-Mikkego[3]. Jeśli zaś uwzględnimy fakt, że Korwin to także polski herb szlachecki, dojdziemy do wniosku, że wampiry i wilkołaki to tak naprawdę wyrośli na gruncie carskiej monarchii komuniści. Wchodząc głębiej, możemy bez trudu powiązać wampiry z mienszewikami, gdyż uznawali ograniczoną własność prywatną i wykorzystywali jako niewolników uciskaną kastę robotniczą – wilkołaki, radykalny czerwony odłam bolszewików.

Przypisy

  1. Nigdy nie widziałeś latającego wilkołaka?!
  2. No, zawsze to lepiej niż Edward...
  3. Serio, serio, Korwin po łacinie pisany jest jako Corvinus
Nasze strony
Przyjaciele